בעולם מודים: מנהרות חמאס מלאות באוכל מים ותרופות

בזמן שהעזתים מחפשים נואשות מזון ומים, חמאס יושב על מאגר עשיר של אספקה. חמאס השקיע שנים במלאי דלק, מזון ותרופות נחוצים, כמו גם תחמושת ונשק, בקילומטרים של מנהרות שחצב מתחת לעזה

יענקי פרבר | חרבות ברזל 28.10.2023 | 21:25

מנהרות חמאס | צילום: Wissam Nassar/Flash90

ככל שהאספקה ​​של אוכל ותרופות בעזה מתדלדלת, קבוצה אחת בעזה שמלאה ברוצחים נותרה מצוידת היטב: חמאס.

גורמים ערבים ומערביים טוענים כי יש אמת לטענות הישראליות על אגירת אספקה ​כולל מזון ודלק בידי חמאס, הם אומרים כי חמאס פעל שנים בבניית עשרות קילומטרים של מנהרות מתחת לרצועה, שם הוא צבר מאגרים של כמעט כל מה שצריך למאבק ממושך. זוהי מציאות שישראל עלולה למצוא את עצמה בקרוב מתמודדת איתה אם תפלוש לעזה.

לחמאס יש מאות אלפי ליטרים של דלק לכלי רכב ורקטות; מאגרים של תחמושת, חומרי נפץ וחומרים להכנת עוד פצצות; ומאגרי מזון, מים ותרופות, כך אמרו גורמים ל'ניו יורק טיימס'. פקיד לבנוני בכיר אמר כי לחמאס, שעל פי ההערכות מונה בין 35,000 ל-40,000, יש מספיק מלאי כדי להמשיך להילחם במשך שלושה עד ארבעה חודשים ללא אספקה ​​מחודשת.

הגורמים הערבים והמערביים שתיארו את מצב האספקה ​​של חמאס דיברו כולם בתנאי אנונימיות משום שהם חשפו מידע שנאסף ממקורות אנושיים, יירוטי תקשורת ומודיעיניים אחרים. המאגרים נשמרים בדרך כלל מתחת לאדמה, הם אמרו כי קשה להשיג פרטים מדויקים על האספקה ​​של חמאס.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום