ברוב של 120 מדינות בעד, באו"ם הצביעו על הפסקת אש

העצרת הכללית של האו"ם הצביעה אתמול בעד ההחלטה שהגישה ירדן הקוראת להפסקת אש, ברוב של 120 מדינות בעד, 14 מדינות נגד, ו-45 נמנעות. השגריר ארדן הבהיר: "ישראל לא תעצור את הלחימה עד להשמדת תשתיות החמאס והחזרת החטופים"

יענקי פרבר | מדיני 28.10.2023 | 19:42

בני משפחה עם כרזות ותמונות החטופים | צילום: הגר בדר Hagar Bader

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן נאם אתמול (שישי) בעצרת הכללית של האו"ם לאחר שהעצרת תמכה והעבירה את הצעת ההחלטה שהגישה ירדן. ההצעה המוטית לא מזכירה כלל את חמאס וקוראת להפסקת אש. השגריר ארדן: "ישראל תמשיך להגן על עצמה ולעשות כל שנדרש עד להשמדת חמאס ויכולותיו והשבת החטופים". העצרת הכללית של האו"ם הצביעה אתמול בעד ההחלטה שהגישה ירדן הקוראת להפסקת אש, ברוב של 120 מדינות בעד, 14 מדינות נגד, ו-45 נמנעות.

השגריר ארדן: "היום הזה יירשם בהיסטוריה לדיראון עולם כיום שבו האו"ם איבד לחלוטין את הלגיטימיות ואת הרלוונטיות שלו. היום הובהר שהאו״ם אינו מחויב למנוע זוועות, אלא לעודד זוועות".

השגריר הבהיר: "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה ולהבטיח שהטבח שביצע חמאס לא יקרה שוב לעולם, והדרך היחידה להבטיח זאת היא מחיקתו של חמאס ותשתיות הטרור שלו".

השגריר ארדן הטיח בשגרירים באולם העצרת: "למה אתם מגינים על רוצחים?! למה אתם מגינים על מחבלים שערפו ראשים של ילדים וחטפו תינוקות?! מה מטרת ההחלטה הזו? הפסקת אש שתקשור את ידיה של ישראל ואת היכולת שלה להגן על עצמה? פשוט חרפה".

השגריר אמר: "ההחלטה הזו לא מציינת את חמאס אפילו לא פעם אחת. כאילו המלחמה הזו התחילה מאליה. מי שבאמת רוצה למנוע נפגעים, צריך היה להתנגד להחלטה ההזויה הזו ולתמוך במלחמה של ישראל בארגון טרור ג'יהדיסטי. מי שבאמת רוצה לעצור את המלחמה, צריך לקרוא לחמאס להפסיק לשגר טילים על אזרחינו, להסגיר את המחבלים ולהחזיר באופן מיידי את החטופים. אז המלחמה הייתה נעצרת מיד".

"כולכם יודעים שאם תהיה לחמאס הזדמנות- הוא יבצע טבח נוסף. ושוב ושוב ושוב. עד שלא יישאר אף יהודי לרצוח. לא הספיקו לכם 17 שנים של ירי טילים ורקטות על אזרחינו כדי להבין?".

השגריר ארדן הבהיר שלמרות החלטת העצרת: "ישראל תעשה את כל מה שצריך כדי להשמיד את תשתיות הטרור של חמאס ולהחזיר את חטופינו הביתה".

ביום שישי השגריר ארדן בשיתוף עם הקונסוליה הישראלית בניו יורק, קיים הקרנה מיוחדת של הסרט שערך צה"ל, המאגד סרטונים אותנטיים מהטבח ממצלמות האבטחה ומצלמות שהיו על גופם של מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר.

להקרנה הוזמנו כעשרים מגישים, כתבים, נשיאים ועורכים בכירים ממערכות התקשורת הבינלאומיות המרכזיות. הסרט כלל חומרים גרפיים, לרבות תיעוד של מקרי רצח רבים ותקיפות וויזואליות קשות לצפייה. זו ההקרנה הראשונה של הסרט שהתקיימה מחוץ לישראל.

להקרנה הגיעו עיתונאים, פרשנים ובכירים ממערכות FOX NEWS, CNN, ניו יורק טיימס, NBC ועוד.

השגריר ארדן: "נמשיך להציג את הזוועות שביצע חמאס באזרחים חפים מפשע, כדי להמחיש לעולם שאנחנו מתמודדים עם ארגון טרור ג'יאהדיסטי המחויב להשמדת ישראל. הזוועות ותאוות הרצח בסרטון ממחישות זאת בצורה החזקה ביותר. הקרנת הזוועות ממחישה לכלי התקשורת מדוע צה"ל מחויב להמשיך את המבצע עד לריסוק החמאס ותשתיות הטרור שלו, ועד להחזרת החטופים. אם לא נעשה זאת - אין ספק שטבח כזה יתרחש שוב. ולא רק בישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום