מטחים למרכז הארץ, מפקדים בחמאס חוסלו: "מלחמה על הבית"

צה"ל חיסל במהלך היום מספר רב של מחבלים בארגוני הטרור בעזה, ביניהם בכירים בחמאס | אזעקות נשמעו במרכז הארץ, רקטה פגעה בבניין בפתח תקווה. צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה ברצועה | שר הביטחון מתחייב: "זו מלחמה על הבית. לא ירחק היום והתמרון יקרה" | כל העדכונים

צביקה סגל | חרבות ברזל 26.10.2023 | 21:35

חרבות ברזל | צילום: צלמי פלאש 90

צה"ל חיסל היום (חמישי) מספר רב של מחבלים בארגוני הטרור בעזה, ביניהם בכירים בחמאס, במסגרת היום ה-20 למלחמת 'חרבות ברזל'. במהלך היום נשמעו אזעקות כמה פעמים בשורה של ערים במרכז הארץ. מוקדם יותר פגעה רקטה בבניין בפתח תקווה וגרמה לשריפה בדירה, לא היו נפגעים.

היום, בתקיפה ממוקדת של צה"ל ושב"כ, חוסלה צמרת פיקוד גדוד דרג' תפאח של ארגון הטרור חמאס. בין היתר חוסלו מפקד גדוד דרג' תפאח של ארגון הטרור, ראפת עבאס, סגנו, אברהים ג׳ד׳בה ומפקד הסיוע הקרבי והמנהלתי, טארק מערוף באמצעות מטוסי קרב. שלושתם מחבלים ותיקים בארגון שהשתתפו במערכות קודמות כנגד ישראל. 

מוקדם יותר צה"ל ושב"כ חיסלו את סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס, שאדי בארודף שתכנן יחד עם סינוואר את הפשיטה הרצחנית לישראל. במסגרת תפקידו הקודם כראש מחלקת ההתקפה במטה המבצעים של חמאס, בארוד תכנן עם יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, את תכניות ההתקפה שיצאו לפועל בפשיטה הרצחנית בישראל ב-7 לאוקטובר. בעברו, בארוד שימש גם כמפקד גדוד בגזרת חאן יונס והיה שותף לתכנון מספר פיגועים כנגד אזרחי ישראל.

שר הביטחון יואב גלנט נשא הערב הצהרה לתקשורת כשבסיומה השיב לשאלות העיתונאים. בפתח דבריו אמר: "זו מלחמה על הבית ואנחנו ננצח בה, זה או אנחנו או הם". גלנט אומר כי "ההתקפה פוגעת בבונקרים ובמנהרות, המלחמה היא מדויקת קטלנית ועצימה. חובתי להביא לכך שננצח". על הכניסה הקרקעית אמר: "התמרון יגיע - לא ירחק היום וזה יקרה".

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

22:57 - חברת החשמל: בעקבות מטח הירי האחרון על אזור השפלה, נגרם נזק לרשת החשמל באזור שגרם גם לשריפת  עמוד חשמל על יד מושב מצליח. כתוצאה מכך קיימת פגיעה באספקת החשמל לחלק מתושבי רחובות וסתריה. צוותי החברה בדרכם למקום לאיתור ותיקון ההפרעה, במטרה להשיב את אספקת החשמל בהקדם לתושבי האיזור.

22:55 - גרמניה אוסטריה וצ'כיה הבהירו: "זה לא הזמן להפסקת אש".

22:46 - רבה של רוסיה, הרב בערל לאזאר אמר בפגישה עם הנשיא ולדימיר פוטין: "שלום עם רוצחים הוא בלתי אפשרי". הוא קרא לו לסייע למען החטופים בעזה ובשם יהודי רוסיה הביע הערכה על מיגור האנטישמיות ועל פעילות האחדות בין הדתות.

22:40 - הודעת עיריית רחובות: "לפני מספר דקות נשמעה אזעקה ברחבי העיר. אותרו נפילה בשטח פתוח ומספר פגיעות בעמודי חשמל. כתוצאה מכך פרצו מספר דליקות, כיבוי אש במקום. ישנם שיבושים באספקת החשמל וחברת החשמל מטפלת. נמשיך ונעדכן בהתאם. כוחות עירוניים נמצאים בשטח ומטפלים".

22:35 - תיעוד מנפילת טיל באזור רמלה במהלך המטח האחרון ששוגר בשעה 22:00 לעבר אזור השפלה והמרכז.

 

צילום: שימוש לפי סעיף 27א

22:16 - חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שנהרג בדרום לבנון.

22:14 - כ-10 רקטות שוגרו בשעה 22:00 לעבר הדרום, המרכז והשפלה. חמאס לקח אחריות לשיגורים.

22:10 - המטח למרכז: דיווח על מספר נפילות, בשלב זה לא ידוע על נפגעים.

22:00 - אזעקה ביישובים: תל אביב - דרום העיר ויפו, אזור תעשייה חבל מודיעין, אזור תעשייה נשר - רמלה, ראשון לציון - מזרח, ראשון לציון - מערב, פארק תעשיות פלמחים, תל אביב - מזרח, רמת גן - מערב, רמת גן - מזרח, מקווה ישראל, משמר השבעה, גבעת שמואל, קריית אונו, בית נחמיה, כפר טרומן, אור יהודה, כפר חב''ד, פתח תקווה, בית עריף, בית דגן, גבעתיים, בני ברק, ניר צבי, רחובות, בן שמן, אחיסמך, גינתון, מצליח, סתריה, חולון, צפריה, ברקת, ישרש, רמלה, אזור, גנות, שהם, חמד, לוד.

21:28 - קבינט המלחמה מתכנס כעת בקריה בתל אביב.

21:02 - דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי על הודעות משרד הבריאות בעזה: "כולנו יודעים שמשרד הבריאות של עזה הוא כיסוי עבור חמאס. הוא מנוהל על ידי חמאס, ארגון טרור".

20:59 - דובר צה"ל: "התפקוד של המערכים של חמאס נשען על הדלק. עדכנו את האו"ם ואונר"א על כך שחמאס גנב דלק מבתי החולים, ונמשיך לפקח על חמאס ועל מערכת הדלקים".

20:47 - דובר צה״ל: ״בשלב זה הנחיית הדרג המדיני - לא להכניס דלק. במידה ויהיה שינוי נעדכן את הציבור״.

20:40 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה: "הפשיטות ברצועה יימשכו גם הלילה, זה יימשך ביתר שאת בימים הקרובים".

19:42 - צה״ל בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב״כ ואמ"ן, חיסלו את מפקד גדוד דרג' תפאח של ארגון הטרור חמאס, ראפת עבאס, סגנו, אברהים ג׳ד׳בה ומפקד הסיוע הקרבי והמנהלתי, טארק מערוף באמצעות מטוסי קרב. שלושתם מחבלים ותיקים בארגון שהשתתפו במערכות קודמות כנגד ישראל.

19:31 - גלנט לשאלת עיתונאים על יחסיו עם ראש הממשלה נתניהו: ״אנחנו פועלים יחד, לנגד עינינו מטרה אחת - לנצח במלחמה״.

19:30 - גלנט לשאלת עיתונאים: ״אנחנו מוכנים לכל התפתחות בצפון, חיזבאללה סופג נפגעים רבים, יחד עם זה אין לנו עניין להרחיב את המלחמה״.

19:28 - שר הביטחון יואב גלנט: "אני נחוש יחד עם מערכת הביטחון להשיב את החטופים לבתיהם. אירוע כזה לא קרה למדינת ישראל ב-75 שנותיה".

19:26 - גלנט: ״יגיעו גם שלבים נוספים במלחמה, אנחנו מכינים אותם ונבצע אותם״.

19:25 - גלנט: "ההתקפה פוגעת בבונקרים ובמנהרות, המלחמה היא מדויקת קטלנית ועצימה. חובתי להביא לכך שננצח".

19:23 - שר הביטחון גלנט בהצהרה לתקשורת: "זו מלחמה על הבית ואנחנו ננצח בה, זה או אנחנו או הם".

19:05 - ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו במנהלת תקומה לשיקום העוטף: "אנחנו הולכים להעביר את חוק ׳חבל התקומה׳ - שיתן הרבה כסף לשיקום במהירות האפשרית".

18:53 - כלי טיס מאויש מרחוק תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל.

 

18:50 - שר החוץ האיראני: "חמאס מוכן לשחרור כל החטופים תמורת שחרור 6000 אסירים ביטחוניים".

18:24 - תכנן יחד עם סינוואר את הפשיטה הרצחנית: צה"ל ושב"כ חיסלו את סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס.

18:12 - מד"א: לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים כתוצאה מהשיגורים למרכז הארץ.

18:06 - אזעקות צבע אדום בעוטף.

18:02 - אזעקות בגוש דן והשפלה.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום