משפחות מנגיסטו וא-סייד יוכרו כנפגעות טרור

אחרי 9 שנים בהן בניהם ישובים בשבי חמאס, משפחותיהם של האזרחים השבויים בעזה אברה מנגיסטו והישאם א-סייד יוכרו כנפגעות פעולות איבה

שלו שינברג | חרבות ברזל 25.10.2023 | 19:19

מאבק למען השבת הבנים | צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אחרי תשע שנים בשבי החמאס: משפחותיהם של אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, הישראלים שנכנסו לעזה ויושבים עד היום בשבי החמאס, יוכרו כנפגעות פעולות איבה, כך פורסם ב'כאן 11'.

הכרה זו מגיעה כחלק מהחקיקה להכרה במשפחות 220 החטופים שנשבו מעזה מאז פרוץ המלחמה בשמחת תורה.

החלטה זו התקבלה כחלק מהדיון שהתקיים היום בכנסת בו הוחלט כי משפחות החטופים והנעדרים יוגדרו נפגעי פעולות איבה, ויקבלי זכויות וטיפול בהתאם. במהלך הדיון ביקש יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה מוזס לכלול את המשפחות מלפני תשע שנים, ונענה בחיוב.

נזכיר כי הצעת החוק קובעת שבני משפחות החטופים והנעדרים יקבלו זכאויות שיהיו משולות לבן משפחה של נספה לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה או חללי פעולות איבה. עם זאת ההצעה מאפשרת לשר הממונה לקבוע שינויים והתאמות בזכאויות ובתגמולי המשפחות, באישור ועדת העבודה והרווחה, כדי להתחשב בצרכיהם הייחודיים של משפחות החטופים והנעדרים.

בדיון הובהר כי ההכרה נוגעת לכלל החטופים והנעדרים ללא מגבלה על אוכלוסיות כאלה ואחרות, וכולל גם את ועדות החריגים המאפשרות להכיר באדם לפנים משורת הדין (ועדות למ"ד). בתקווה לשובם של החטופים, הובהר כי ההכרה במשפחה אינה גורעת מזכותו העתידית של החטוף עצמו לכל תגמול או הטבה המגיעים לו על פי חוקים אחרים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום