מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 34°c
אשדוד 25°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 34°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

יהודים באמריקה נוהרים לשיעורי אימון נשק מחשש לתקיפות נגדם

יהודים בארה"ב עוברים שיעורי אימון נשק | יש ביקוש גדול לשיעורי נשק: "אנחנו לא יכולים להניח את הטלפון בלי להרים את הטלפון הבא", אמר מנהיג קהילה בלוס אנג'לס שמנהל ארגון ללא מטרות רווח המציע הדרכת כלי ירייה לקהילה היהודית

יהודים באמריקה נוהרים לשיעורי אימון נשק מחשש לתקיפות נגדם
קליעים צילום: pixabay

מתקפת הטרור הקטלנית בישראל ושטף האיומים במדיה החברתית בעקבות המתקפה, אילצו יהודים אמריקאים רבים לשקול מחדש את עמדותיהם נגד שימוש באקדחים.

מדריכי כלי ירייה וארגוני ביטחון יהודיים ברחבי ארה"ב אומרים שהם הוצפו בקהל לקוחות חדש מאז חמאס תקף את ישראל ב-7 באוקטובר. ובעלי חנויות נשק בפלורידה אומרים שהם רואים יותר יהודים רוכשים נשק חם בשבועות האחרונים מאי פעם.

"בהחלט ראינו עלייה עצומה ביהודים דתיים, אורתודוקסים, שרוכשים נשק חם", אמר דיוויד קובלסקי, הבעלים של חנות הנשק Florida Gun Store בעיר הוליווד, שמציע גם שיעורי אימון בנשק חם לרשת NBC. "ראיתי עלייה בעניין באימונים אישיים כמו גם באימונים קבוצתיים".

קובלסקי, אמר שבתי כנסת מקומיים הגיעו אליו כדי לארח שיעורים לאימון נשק ומפגשי ירי בשבוע האחרון. בשיעור אחד בנושא בטיחות נשק שהוא לימד בשבוע האחרון, אמר קובלסקי,רוב המשתתפים קנו לראשונה נשק. 

"אלה אמהות, מורים, רובם הם בעיקר אנשים שמעולם לא קיימו אינטראקציה עם כלי נשק או חשבו להחזיק אותם", אמר קובלסקי. "יש חשש בטיחותי. אני חושב שאנשים עצבניים לגבי מה שקורה ומה יכול לקרות".

הרב יוסי איילפורט מנהל את "מגן עם", עמותה בלוס אנג'לס המספקת שיעורי הגנה עצמית והכשרת כלי ירייה לקהילה היהודית. הוא אמר שהם קיבלו יותר מ-600 שיחות בשבוע האחרון.

"אנחנו לא יכולים להניח את הטלפון בלי להרים את הטלפון הבא", אמר איילפורט. "הטלפונים של אנשים שרוצים הגנה עצמית היה ממש בלי הפסקה".

אנדי טננהאוס, מנהלת גן ילדים ואמא לשבעה ילדים המתגוררת בהוליווד, פלורידה, עזרה לארגן אימון בטיחות בנשק לנשים בבית הכנסת שלה בשבוע האחרון. בעלה, שהוא רב בית הכנסת, כבר ארגן קבוצת גברים לצאת למטווח.

"אמרתי, מה עם הנשים? אני בטוחה שחלק מהנשים ישמחו לעשות את זה גם כן", אמרה טננהאוס, בת 41. "אם כל הבעלים שלנו קונים רובים, אנחנו רוצים לוודא שאנחנו גם יודעות איך להשתמש בהם, להיות מסוגלים להגן על ילדינו ולהיות מסוגלים לשמור על אקדחים בטוחים בבתים שלנו".

לדבריה, 25 עד 30 נשים השתתפו בשיעור ההיכרות, ומטווח מתוכנן לשבוע הבא.

אישה יהודייה בת 41 המתגוררת במיאמי ביץ' אמרה שהיא בעד אכיפה בנשק ואין לה רצון להשתמש בנשק חם. אבל היא נרשמה לאימוני נשק לאחר שקיבלה איומי מוות מחשבונות באינסטגרם, שם פרסמה בעבר על היותה יהודיה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום