‏בכירים בממשל ביידן מודאגים שלישראל אין מטרות למערכה בעזה

ארה"ב מודאגת לגבי תוכנית הפעולה של ישראל בעזה, כך אומרים גורמים רשמיים. בכירים בממשל ביידן התעקשו שארצות הברית לא אמרה לישראל מה לעשות ועדיין תומכת בפלישה הקרקעית

יענקי פרבר | מדיני 24.10.2023 | 08:53

כוחות צה"ל | צילום: דובר צה"ל

ממשל ביידן מודאג מכך שלישראל אין מטרות צבאיות ברות השגה בעזה, וכי צה"ל עדיין לא מוכן לפתוח בפלישה קרקעית עם תוכנית שיכולה לעבוד, כך אמרו בכירי ממשל ל'ניו יורק טיימס'.

בשיחות טלפון עם מקבילו הישראלי, יואב גלנט, הדגיש שר ההגנה לויד אוסטין את הצורך בלבחון באופן מדוקדק שבו כוחות ישראליים עשויים לנהל פלישה קרקעית לעזה, שם חמאס מחזיק רשתות מנהרות סבוכות מתחת לאזורים מאוכלסים בצפיפות.

בכירים בממשל ביידן התעקשו שארצות הברית לא אמרה לישראל מה לעשות ועדיין תומכת בפלישה הקרקעית. אבל הפנטגון שלח את הקצין הבכיר ג'יימס גלין, יחד עם קצינים נוספים כדי לעזור לישראל עם אתגרים של לחימה עירונית.

אבל בממשל מודאגים, אמרו הגורמים, מכך שאין לצה"ל עדיין מסלול צבאי ברור להשגת מטרתו של נתניהו למיגור חמאס. בשיחות עם גורמים ישראלים מאז פיגועי חמאס ב-7 באוקטובר, אמרו גורמים אמריקנים כי טרם ראו תוכנית פעולה בר השגה.

גורמים אמריקנים אמרו כי על ישראל להחליט אם, למשל, לנסות לחסל את חמאס באמצעות תקיפות אוויריות כירורגיות בשילוב פשיטות ממוקדות של כוחות מיוחדים כפי שעשו מטוסי קרב אמריקאים וכוחות עיראקים וכורדים במוסול, או להתגלגל לעזה עם טנקים וחיל רגלים, כפי שעשו נחתים וחיילים אמריקאים, יחד עם כוחות עיראקים ובריטים, בפלוג'ה ב-2004.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום