רועי קייס: משרד הפנים של איחוד האמירויות בהתייחסות ראשונה מודיע כי קיבל דיווח ממשפחת אדם שהוא אזרח מולדובה העונה לשם צבי קוגן, לפיו הוא נעלם ואבד הקשר עימו מאז יום חמישי. משרד הפנים מודיע כי השלטונות החלו לחקור מיד עם קבלת התלונה וקורא לציבור לצרוך מידע מהמקורות הרשמיים, ולא להיגרר אחרי שמועות מגמתיות וחדשות כזב שמטרתם לגרום לבלבול בחברה.
כבוד מפוקפק: זוהי יצרנית הרכב הכי "מלוכלכת" במזרח אסיה
ארגון "גרינפיס" מפרסם דו"ח מיוחד אשר בודק עד כמה יצרני הרכב באמת פועלים כדי שגם בשנים הבאות יהיה לדורות הבאים אוויר נקי. למרבה הצער, חלק מהיצרניות שמופיעות בדיווח של ארגון "גרינפיס" כלל אינן נחשבות נקיות
יצרני הרכב אוהבים למכור לנו סיפורים רבים על איכות הסביבה: כמה המכוניות שלהן נקיות, היברידיות, טובות לבריאות. אבל מה לעשות שיש ארגונים שהתפקיד שלהם הוא לבדוק האם להצהרות האלה יש גם כיסוי?.
כך, ארגון "גרינפיס" אשר ידוע בביקורת על גופים ברחבי העולם שאינם פועלים למען איכות הסביבה מפרסם דו"ח מיוחד אשר בודק עד כמה יצרני הרכב במזרח אסיה באמת פועלים כדי שגם בשנים הבאות יהיה לדורות הבאים אוויר נקי. הדירוג שמפרסם ארגון גרינפיס מבוסס על בדיקה של 15 יצרניות רכב גדולות אשר עוסקת בכמה מאמצים היצרנים ביצעו כדי להוציא מהיצור מכוניות מזהמות ולהכניס במקומן דגמי מכוניות נקיים.
למרבה הצער, חלק מהיצרניות שמופיעות בדיווח של ארגון "גרינפיס" כלל אינן נחשבות נקיות. כך, הציון הנמוך ביותר, כלומר היצרן שמשקיע הכי פחות במעבר להנעה נקיה, שייך ליצרנית הרכב היפנית סוזוקי. במקום השני מלמטה נמצאת יצרנית סינית: גרייט וול ובמקום השלישי מהסוף נמצאת יצרנית מוכרת היטב: טויוטה.
בצד השני של הטבלה, כלומר של היצרנים שעשו הרבה כדי להפוך לנקיים יותר וידידותיים יותר לסביבה – במקום הראשון נמצאת מרצדס בנץ הגרמנית. במקום השני נמצאת ב.מ.וו ובמקום השלישי נמצאת יצרנית הרכב הסינית SAIC. לדברי אדה קונג, סמנכ"ל בגרינפיס מזרח אסיה: "למרבה הצער יצרני רכב ענקיים כמו טויוטה, פולקסווגן ויונדאי אינם מצמצמים את פליטות המזהמים שלהם במהירות שניתן להאמין. למרות העליה המהירה במכירות של רכב חשמלי- 94% מהמכוניות שנמכרו בשנה שעברה על ידי יצרני הרכב הגדולים הונעו בדלק".