כמו בשואה: נערכים לקבר אחים של נרצחי הטבח

הרבצ"ר לשעבר אמר שיתכן שיגיע הרגע שלא יוכלו לזהות את כולם ויקברו את חלק מהנרצחים בקבר אחים | עוד סיפר כי צה"ל פועל מעבר לגדר במטרה להביא עוד גופות 

ראובן כספי | חרבות ברזל 22.10.2023 | 13:53

ההרס בבארי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בראיון שהעניק הבוקר (ראשון) ל'כאן מורשת' הרב הצבאי הראשי לשעבר, תא"ל במיל' הרב ישראל וייס, הוא אמר כי יש חשש לכך שייאלצו לקבור מספר מתים בקברי אחרים לאחר שלא יכלו להגיע לזיהוי וודאי של הגופות.

הוא סיפר כי "אנחנו עדיין מקבלים גופות מהשטח. יכול להיות שנגיע למצב שלא נוכל לזהות. אני מאוד מודע ומבין את הלחץ המשפחתי". כמו כן, אמר כי צה"ל פועל גם מעבר לגדר במטרה להביא לקבר ישראל עוד גופות של נרצחים אותם ניסו המחבלים לחטוף לעזה.

עוד הוסיף: "יש כאן מחבלים שמגיעים שאנחנו צריכים לוודא באופן מוחלט שבכל המכלול הזה לא תמצא אצבע של ישראל אחד. זה נתון שאנחנו עובדים עליו על הזמן, זה קרה לא אחת. צריך לוודא ששום חלק ישראלי לא ייטמן עם המחבלים, זו מצוות קודש, אני לא הייתי רוצה לאחל לאף אחד שחלק מהבן שלו יקבר ביחד עם הרוע הזה".

על מלאכת הזיהוי הוא אמר כי זו "זכות אלוקית לגעת בקדושי עליון. זו מלאכת קודש. יש לנו עם זקיפות קומה שיש לו שורשים עמוקים שאי אפשר לנצח אותו. שום אומה לא תוכל לו" אמר בהתרגשות.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום