רוצחים חסרי רחמים: חמאס חטף לפחות 20 ילדים, כולל פעוטות

חמאס חטף לפחות 20 ילדים, כולל פעוטות, יותר מ-12 אנשים בשנות ה-60, 70 וה-80 לחייהם. אנשים הסובלים ממחלת פרקינסון, בעיות לב, סוכרת וסרטן נחטפו גם הם. מספר בני ערובה נפצעו באורח קשה מירי ורימונים במהלך הפיגועים

יענקי פרבר | חרבות ברזל 22.10.2023 | 08:10

אנשי חמאס ברצועה | צילום: Atia Mohammed/Flash90

לאחר שבסוף השבוע גורמי צבא ישראלים אמרו כי רוב בני הערובה שנחטפו - בחיים, גורמים אמריקאים אמרו ל'ניו יורק טיימס' כי נציגים מקטאר, בעלת ברית אמריקאית שמקיימת יחסים טובים עם חמאס, סייעו לשכנע את הקבוצה, לשחרר את יהודית רענן, בת 59, ובתה נטלי רענן, בת 18. אך לא ברור מדוע הן שוחררו לפני אחרים.

גורמים ישראליים אמרו לעיתון כי חמאס חטף לפחות 20 ילדים, כולל פעוטות, יותר מתריסר אנשים בשנות ה-60, 70 וה-80 לחייהם, ואנשים הסובלים ממחלת פרקינסון, בעיות לב, סוכרת וסרטן. נוסף על כך, מספר בני ערובה נפצעו באורח קשה מירי ורימונים במהלך הפיגועים.

בני משפחה וארגונים בינלאומיים מתחננים לחמאס לגלות רחמים ולשחרר תחילה את הזקנים, הצעירים, החולים והפצועים.

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום הוא אחת הקבוצות שמנסות לעזור. בתוך יומיים מהתקיפה, אמרו גורמים בצלב האדום, הם פנו למנהיגי חמאס בדוחא, קטאר.

"נקודת המוצא ואני מתקשה להתרחק מזה - היא שיש אנשים שלעולם לא צריכים להיות שם", אמר פבריציו קרבוני, המנהל האזורי של הארגון למזרח התיכון, בראיון.

במהלך 10 הימים האחרונים, הוא אמר, הצלב האדום נפגש פנים אל פנים וקיים מספר רב של שיחות טלפון עם בכירי חמאס, אך, "בהתחשב ברמת האלימות בעזה, אני רואה שזה מסובך ביותר עבורנו לבצע את עבודתנו".

פקידי הצלב האדום אמרו שהם מבקשים ממנהיגי חמאס לתת הוכחה שהשבויים חיים, כמו הודעה, שיחת טלפון או סרטון שיוכיחו שכל אדם שמאמינים שהוא בשבי הוא בחיים. הצלב האדום גם מבקש מחמאס לשחרר לאלתר את בני הערובה עם צרכים בריאותיים דחופים.

"צריך לשחרר את כולם, אבל אלה עם מצבים רפואיים ספציפיים צריכים להשתחרר אפילו יותר מהאחרים", אמר קרבוני. "אין דרך לספק את העזרה הרפואית שהם צריכים היום בעזה", הוסיף. "ביקשנו את זה. אבל היום אנחנו רחוקים מזה, רחוקים מאוד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום