דיווח: כך נערכים בסביבת נתניהו לוועדת החקירה למחדל

בסביבתו של ראש הממשלה החלו לאסוף חומרים עם ציטוטים מדיונים שונים בהם בכירים במערכת הביטחון בעבר ובהווה העבירו ההערכות מודיעיניות חסרות לגבי יכולות וכוונות החמאס בעזה

מאיר גלבוע | פוליטי 21.10.2023 | 22:57

נתניהו וגלנט בהערכת המצב בקריה | צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

בסביבתו של ראש הממשלה נתניהו עמלים בימים אלה לאסוף חומרים, חסויים וגלויים, בהם מצוטטים בכירי מערכת הביטחון מדברים בנוגע להתנהלות מול החמאס בעזה, כך מפרסמת טל שלו בוואלה!

לפי הדיווח, שרה נתניהו הורתה בשבוע שעבר למקורבים וגורמים בלשכה להתחיל לאסוף את כל החומרים, התקשורתיים הגלויים והפרוטוקולים החסויים מישיבות הקבינט והדיונים הביטחוניים, ואת כל הציטוטים של בכירי מערכת הביטחון, בעבר ובהווה, עם ההערכות המודיעיניות החסרות שלהם לגבי יכולות וכוונות החמאס בעזה.

אחד ממקורבי המשפחה הפיץ בשבוע שעבר הודעה בה נכתב "תתחילו ברשימת האנשים!!" בצירוף תמונתו של ראש אמ"ן, אהרון חליוה, שסרטונים שלו משבח את ההרתעה מול החמאס ומעריך את הסיכוי למלחמה כנמוך מופצים כעת ברשתות החברתיות מכל עבר.

בין המצוטטים המחופשים יהיו גם ראשי הממשלה לשעבר, נפתלי בנט ויאיר לפיד, ראשי השב"כ בעשור האחרון, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ושני קודמיו בתפקיד, בני גנץ וגדי איזנקוט, שיושבים כעת לצדו של נתניהו בקבינט המלחמה של ממשלת החירום.

לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס" ישראל נערכה באופן מעשי למתקפת מנע נגד החיזבאללה בלבנון, במהלך שזכה לקידום ותמיכה של שר הביטחון יואב גלנט וכמה מבכירי צה"ל, אך נבלם בסופו של דבר ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות לחץ גדול של הנשיא ג'ו ביידן, שעושה מאמץ גדול למנוע התרחבות זירות הלחימה, בין השאר מתוך חשש ליכולתה של ישראל להילחם במקביל בשתי חזיתות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום