השר הבכיר יוצא במתקפה על סמוטריץ': "גורם פגיעה חמורה"

במכתב חריג בחריפותו יוצא שר הכלכלה נגד התכנית של שר האוצר שפורסמה בשבוע שעבר | "בכוונתי להביא תוכנית סיוע למגזר העסקי שתותאם בהסכמה רחבה ככל שניתן עם נציגי המגזר"

ראובן כספי | פוליטי 21.10.2023 | 21:52

השר בצלאל סמוטריץ | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

במכתב חריף שמשגר במהלך סוף השבוע האחרון השר ניר ברקת ופורסם ב'N12', הוא מלין על כך שהתכנית שהעלה משרד האוצר במטרה לפצות את בעלי העסקים שנפגעו במלחמה, לא תואמה איתו. על הדרך הוא תוקף את המתנהלות שר האוצר וקורא לכנס בדחיפות את הקבינט החברתי-כלכלי.

במכתב, שיועד להגיע לעיני מזכיר הממשלה ולמנכ"ל משרד ראש הממשלה, הוא כותב כי "מאז יום ה-9 באוקטובר דורש משרדי לגבש תוכנית סיוע לעסקים המותאמת למצב החירום ולמאפייניו. לאחר פגישות עם נציגי כל הסקטורים במגזר העסקי, ובדיקות נוספות שביצע הצוות המקצועי במשרדי, גיבשנו מתווה הנותן מענה מיטבי למצב.

לצערי הרב, ולמרות דרישתי בדיוני הקבינט מנציגי האוצר לתאם את מסלולי הסיוע עם המגזר העסקי ועם משרדי, משרד האוצר פרסם מתווה שלא אושר בקבינט ואינו עונה לצרכי המגזר העסקי" תקף שר הכלכלה, "בכוונתי להביא לאישור הקבינט תוכנית סיוע כלכלי למגזר העסקי שתותאם בהסכמה רחבה ככל שניתן עם נציגי המגזר העסקי".

נקודה נוספת שהוא מעלה היא "אחד הקשיים המרכזיים שהמגזר העסקי מתמודד עמו במלחמה הינו המחסור בידיים עובדות. למטה החירום הלאומי לתעסוקה כבר הגיעו אלפי פניות, הן בדרישה לעובדים והן בהצעה לעבוד. כמו כן, שירות התעסוקה שתחת אחריות משרדי איתר עובדים מקצועיים מתאימים לעבודה. בעת חירום זו נדרשות הכשרות מקוצרות לעובדים מקצועיים וסמי-מקצועיים המוצבים במקומות עבודה חיוניים. פנינו למשרד האוצר בבקשה לתקצב הכשרות מקצועיות בחירום אך למרבה האבסורד נדחינו".

הוא מעיר כי בעבר משרד האוצר התנגד להגדלת כמות העובדים הזרים. "כעת ברור לכולם שאין מנוס שהמשק הישראלי לא יכול להיות תלוי בעובדים פלסטינים". בשל כך הוא דורש להביא לארץ 160 אלף עובדים זרים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום