העירייה עושה סדר - מה יש לקחת במהלך הפינוי מהעיר?

פקודת הפינוי הוכרזה גם בעיר קריית שמונה בשל המצב בגבול עם לבנון והעירייה מפרסמת הודעה בה נכתב מה יש לקחת בזמן הפינוי מהבית

ראובן כספי | חדשות בארץ 20.10.2023 | 11:02

מבצע חרבות ברזל | צילום: צלמי פלאש 90

בעקבות המצב המתוח השורר גם בגבול הצפון - במשרד הביטחון וצה״ל הודיעו הבוקר (שישי) על הפעלת תוכנית לפינוי תושבי קריית שמונה לבתי הארחה במימון המדינה. דוברות העירייה פרסמה הודעה בה נכתבו ההוראות לפינוי.

בהודעה נכתב כי "חשוב להתארגן נכון לפני שיוצאים מהבית ומתפנים מהעיר עד יעבור הזעם. בשל כך, עדיף ורצוי להתפנות ברכב פרטי, יש להכין מזוודת פינוי עם ציוד נדרש.

להלן רשימה מומלצת של דברים חיוניים שיש לקחת אותם מהבית:

מסמכים: רישיון נהיגה, דרכון, כרטיס קופת חולים, תיק רפואי לתינוקות, לחולים כרוניים ומטופלים בתהליך, כרטיסי אשראי. ממליצים לסרוק את כלל המסמכים וליצור גיבוי ב-2 טלפונים. לשם שמירה על תקשורת יש לקחת טלפון נייד, מחשב נייד + עכבר, מטענים.

חשוב לא לשכוח ציוד רפואי: תרופות, מכשור רפואי.

 בגדים לשבועיים לפחות, כולל סטים של בגדים חמים. החורף מתקרב בנוסף, כלי רחצה. לתינוק: חבילת חיתולים, מוצצים, תרופות בסיסיות (נובימול, ויטמינים...), צעצוע אהוב.

 חיות מחמד - בבקשה קחו את חיות הבית איתכם וכל מה שצריך בשבילו - כלוב, אוכל, רצועה וכו'.

הכנת הבית: סגירת תריסים והשארת חלונות זכוכית עם סורגים מעט פתוחים, ניתוק גז ומים, כולל השבתת מערכות השקיה בחצר, דברים שעלולים ליפול (תמונות, אגרטלים) - להניח על הרצפה או לפנות לממ"ד, ציוד יקר ערך (כספי או סנטימנטלי כמו אלבומי תמונות משפחתיים) - רצוי לשים בממ"ד / מקלט ולנעול את הממ"ד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום