"נזק אדיר לתדמית ישראל": התקלה, ההתעקשות וההתנצלות של אוהד חמו

אמש דיווח עיתונאי ערוץ 12 על הפצצה ישראלית שהביאה למותם של מאות במתחם בית חולים ברצועת עזה | הערוצים הערבים מיהרו לחגוג את הדיווח | בהמשך הוא התנצל

ראובן כספי | תקשורת 18.10.2023 | 12:18

אוהד חמו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אוהד חמו, הכתב לענייני ערבים של "חדשות 12", היה העיתונאי הראשון לדווח אמש בשעה 20:05 על ההתקפה בבית החולים שהביאה למותם של מאות עזתים. הוא דיווח זאת בשידור ואמר כי מדובר ב"הפצצה ישראלית בבית חולים בעזה". הערוצים הערבים מיהרו לאמץ את הדיווח שהובא בערוץ בו ישראל מודה, כביכול, בביצוע הטבח.

בהמשך הוא ספג התקפות בשל הדיווח, שפורסם ללא כל הסתייגות, והתייחס לכך בחשבון הטוויטר שלו.

בציוץ ראשון שפרסם כתב: "מכונת הרעל של הימין חוגגת: אמרנו שחמאס מפרסם תמונות קשות מבית החולים ובעולם כבר מגנים. אמרנו שזה אירוע משמעותי בלחיצה שעלול להשפיע. עבור המכונה זה מספיק. תמצאו אויבים אחרים. חמאס למשל.

הפצצה ישראלית על בית החולים? כתב 'חדשות 12' מותקף

אבהיר שוב לנוכח הטרלול של מכונת התעמולה. אף לא פעם אחת אמרתי שמדובר בהפצצה ישראלית. אמרתי שזה מה שחמאס טוען ושהוא משתמש בתמונות לייצא את הנרטיב שלו. מכונת רעל על מלא".

לאחר מכן, כאשר קטע השידור הרלוונטי הוצג שוב בפניו ובו הוא נראה כאומר את הטענה שמדובר בהפצצה ישראלית - ללא הסתייגות, הוא חזר בו וכתב בטון מפויס יותר: "אמש, כשהגיע הדיווח הראשון מעזה, אמרתי בשידור שמדובר בהפצצה ישראלית, תוך שהשמטתי את העובדה שמדובר בטענה של חמאס. זו הייתה טעות לא מכוונת ואני מצר עליה, ולראיה זה לא נכתב על המסך או ב-'N12'.

אחרי 11 ימים של ימי שידור רצוף מתרחשות לצערי טעויות. מיד אח"כ ולאורך כל הדיווחים הבאים, סייגתי את הדברים. לשמחתי הוכח שאכן היה זה ירי פלסטיני. יחד ננצח" סיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום