מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

התגובות לסרטון החטופה שפרסם חמאס: "מוקדם מהצפוי"

בישראל התגובות לסרטון החטופה הראשונה היו מעורבות. היו מי שביקרו את הממשלה והיו מי ששמו דגש דווקא על הטקטיקות של חמאס, האם מדובר בלוחמה פסיכולוגית או שמא רצון אמיתי להוכיח את מצב החטופים

התגובות לסרטון החטופה שפרסם חמאס: "מוקדם מהצפוי"
חדר המבצעים של חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

פרשנים ועיתונאים הגיבו בשעות האחרונות לסרטון שפרסם ארגון הטרור הרצחני חמאס, שבו נראית ישראלית בשם מייה שם, בת 21 משוהם, כשהיא מקבלת טיפול רפואי ואחר כך מדברת למצלמה ואומרת כי היא מטופלת היטב.

העיתונאי יוסי מלמן מעיתון 'הארץ', הגיב וכתב: "פרסום הסרטון הראשון של חטופה הוא רק קדימון. יש לחמאס מאה ותשעים ותשעה חטופים לפחות. שתיקת ישראל מעידה שגם לאפשרות זו לא נערכו. אל תצפו שמשהו ישתנה בתפקוד הממשלה. עברו 10 ימי וממשלת ביבי בהלם ולא מתפקדת. הערב לפני הפרסום בקשתי לשוחח על הסוגיה עם גל הירש הממונה לנושא ודו"צ לא ענו".

היועצת המדינית לשעבר של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שמרית מאיר הגיבה לפרסום הסרטון וכתבה: "‏זה כמובן ארוע שנועד להתמודד עם המצוקה התדמיתית של חמאס אבל אולי לא מדובר בלוחמה פסיכולוגית בלבד. מדובר באזרחית צרפתית. האזרחים הזרים יהיו בכל מקרה הראשונים להשתחרר. יש מאמץ אמריקני-קטרי ממוקד בהקשר הזה לקראת ביקור ביידן. הצעד הראשון בכל עסקה - אות חיים".

מגיש 'חדשות 12', דני קושמרו הגיב בשידור ואמר: "זה היה צפוי שהחמאס ישחרר סרטונים, אבל זה הגיע מוקדם מהצפוי. בדרך כלל חמאס מחכה עם סרטונים ותיעודים. זה מראה על הלחץ הגדול שיש שם בחמאס. רואים שהם סידרו את החטופה הפצועה טוב טוב לצילומים. צפוי לנו עוד לא מעט סרטונים כדי להפעיל לחץ, הם יוציאו גם סרטוני ילדים. זה לא הולך להיות קל".

הכתב הצבאי של הערוץ, ניר דבורי התייחס ואמר: "אנחנו בפתחה של מלחמה פסיכולוגית קשה ואכזרית שרק התחילה בדק׳ האחרונות. הם יעשו את כל הניסיונות שבעולם לשלוח לנו חיצים ללב, כדי להפעיל לחצים על מקבלי ההחלטות בישראל. נצטרך בימים הקרובים עצבים של ברזל. הם עושים עכשיו הכל לעצור את הפעולה הקרקעית".

גם הפרשן עמית סגל הגיב וכתב: "שווה גם לחשוב על עוד דבר: ייתכן מאוד שאם המטרה של חמאס היא לשדר, המטרה שלנו היא לא. מציע שמישהו שמבין בזה ממערכת הביטחון יגבש החלטה לאומית וכל אדם ישתדל למלא אחריה".

ראש הדסק לענייני ערבים ב'כאן 11', אליאור לוי נתן את הזווית שלו: "‏שימו לב כיצד חמאס פועל בתוך שעה וחצי: קודם מוציא את חאלד משעל שמדבר על ההבדל בין שבויים ישראלים לשבויים בעלי אזרחות זרה, אח״כ מעלה את אבו עוביידה שמכריז שהחטופים הזרים ישוחררו, ולבסוף מוציא סרטון של חטופה בעלת אזרחות זרה צרפתית".

דובר צה"ל דניאל הגרי הגיב כעבור דקות ומסר: "בסרטון, חמאס מנסה להציג עצמו כארגון הומני בעוד שמדובר בארגון טרור רצחני, האחראי על רציחתם וחטיפתם של תינוקות, נשים, ילדים וזקנים".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום