השרים חלוקים: מנין יגיעו הכספים לעוטף עזה

שר החינוך יואב קיש פנה למשרד האוצר וביקש להעביר 130 מיליון שקלים לצרכי חינוך לילדי עוטף עזה בעקבות המלחמה | מסביבת שר האוצר סמוטריץ' נמסר: "שקר מוחלט, מנהלים את מערך המקורות בצורה מקצועית"

קובי עוזיאלי | פוליטי 16.10.2023 | 08:14

הרס וחורבן בעוטף עזה - תיעוד אווירי | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' סרב לבקשת שר החינוך יואב קיש להסיט 130 מיליון שקלים מההסכם הקואליציוני לטובת צרכי חינוך לילדי העוטף בעקבות המלחמה. לפי הדיווח ב'כאן 11', קיש פנה למשרד האוצר וביקש לעבוד על הצעת חוק שתאפשר להסיט כספים שהיו מיועדים לחינוך החרדי והדתי.

גורמים במשרד החינוך הסבירו ששר האוצר לא התנגד להעברת הכספים לילדי העוטף, אך סרב לאשר שהכספים יגיעו מהכספים הקואליציונים שכבר הובטחו לחינוך החרדי והדתי. במשרד החינוך כבר הכינו את טיוטת הצעת החוק להעברת הכספים, אך בשלב זה לא החל קידומה.

קיש אמר אמש כי הורה לאנשי משרדו שכספים שלא מומשו יוסטו לטובות מצב החירום. השר הוסיף כי המשרד אינו עוסק כרגע בכספים קואליציונים לחרדים, אלא אך ורק במצב החירום.

מסביבת שר האוצר נמסר בתגובה: "מדובר בשקר מוחלט. משרד האוצר נותן וימשיך לתת מענה לכל צרכי הממשלה והמשק ולתמוך את מאמצי הלחימה בכלל ההיבטים. המשרד עוקב אחרי הצרכים המתפתחים ומנהל את מערך המקורות והשימושים בצורה מקצועית על ידי גורמי המקצוע וללא שום שיקול זר".

מסביבת שר החינוך נמסר בתגובה: "שר החינוך החליט כי כל הכספים שיועדו לשמש צרכים קואליציוניים יוקפאו בעת הזו ויועברו לטובת תלמידי העוטף. זה הדבר הנכון והצודק לעשות. הידיעה על כך ששר האוצר מונע העברת תקציב לתלמידי העוטף איננה נכונה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום