מחר יאושר: דחיית תשלומי המשכנתא והמסים לחיילים, למפונים ולחטופים

ועדת השרים לחקיקה צפויה לאשר מחר חוק שיזם שר המשפטים לוין, לפיו ידחו תשלומים כמו משכנתא וארנונה לחיילי מילואים, תושבי העוטף ומשפחות חטופים.

ראובן כספי | כלכלי 15.10.2023 | 23:45

מבצע חרבות ברזל - היום הראשון | צילום: צלמי פלאש 90

חוק שפורסם היום להערות הציבור ומוצע ע"י שר המשפטים, יריב לווין, מעניק הקלות לשורה של מקרים בהם נוצר חוסר וודאות שמשפיע על האופק הכלכלי והתמיכה הכלכלית נדרשת. כחלק מהחוק תינתן דחייה בת 30 יום למשפחות שפונו מבתיהם בעוטף, לחיילי צה"ל במילואים ובשירות סדיר וכן לחטופים והנעדרים ובני זוגם בכל תשלום נוגע להתחייבויות משפטית, פסקי דין או תשלום לרשות ציבורית.

הכוונה היא לאפשר להם לדחות תשלומים כמו משכנתא, מיסים, ארנונה ועוד. מדובר בתזכיר חוק דחיית מועדים (הוראת שעה – חרבות ברזל) שפורסם היום (ראשון) להערות הציבור ויובא מחר לוועדת שרים לחקיקה.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "נוכח האירועים האמורים, בשל המצב החריג והקיצוני שבו אנו מצויים ומכיוון שניהול מערכה זו השפיע משמעותית על מספר קבוצות אוכלוסייה והביא לכך שהם לא מנהלים שגרת חיים רגילה ולא יכולים לקיים את התחייבויותיהם המשפטיות במועד, יש צורך בקידום תיקון חקיקה זמני, בהוראת שעה להארכת מועדים. התיקון המוצע יעניק פתרון משפטי מוסדר לדחיית מועדים בחוזה, בפסק דין או לתשלום לרשות ציבורית לגורמים אלה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום