לאחר הסערה: הרופא שטיפל במחבלים מתראיין

בשבוע שעבר פרצה סערה כאשר התברר כי משרד הבריאות מחפש בית חולים שיסכים לקלוט אליו מחבלי חמאס פצועים | היום התראיין בעילום שם רופא שטיפל במחבל פצוע: " עליי מוטלת חובה לתת טיפול"

ראובן כספי | בריאות 15.10.2023 | 23:34

מבצע חרבות ברזל - היום הראשון | צילום: צלמי פלאש90

עם שוך הסערה שפרצה לאחר שדווח כי מחבלים של ארגון הטרור חמאס מטופלים בבתי חולים בישראל יחד עם פצועים ישראלים מהמלחמה, כאשר הפצועים והמחבלים שוכבים לעיתים ממש באותה המחלקה התראיין רופא, בעילום שם ל-ynet על מלאכת הטיפול במחבלים.

"יצא לי לטפל במחבלים גם בעבר", הוא אומר, "אבל אין ספק שכגודל הזוועה, גודל הקושי. אני לא חושב שמישהו מאיתנו חווה זוועה בקנה מידה של מה שקרה באותה שבת ארורה. ועדיין, אין שאלה אם לטפל במישהו שזקוק לטיפול רפואי מציל חיים. אין כאן עניין של סלקציה או של נוחות. עלינו, הצוותים הרפואיים, ועליי כרופא מוטלת חובה לתת טיפול רפואי לכל מטופל - ובצורה הומנית.

החובה שלנו להגיש טיפול רפואי טמונה ב-DNA המוסרי, המקצועי והאנושי שלנו כאנשי רפואה. להיות רופא/ה או אח/ות זה לא רק מקצוע או משלח יד. זה אחד הדברים שמגדירים אותנו ברמה הכי בסיסית. ולכן, גם כשמגיעים אלינו מחבלים, ההחלטה צריכה להיות חד-משמעית: לטפל. שבית המשפט יחליט אחר כך מה לעשות איתם"

במענה לשאלה מה אתה אומר לרופאים שהכריזו שלא יטפלו במחבלים? הוא השיב כי "זו דלת מאוד מסוכנת שאסור לנו לפתוח. אומנם, מדובר כאן בתמצית הרשע, אבל אם לא תהיה החלטה שמטפלים בכולם, כל אחד יוכל להחליט בעצמו במי הוא מוכן לטפל ובמי לא. הוא יבדוק מה גודל הזוועה שאותו אדם השתתף בה, ובהתאם לכך יחליט אם לטפל או לא. מדובר במדרון חלקלק שאסור לנו בשום אופן ליפול אליו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום