מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הרמטכ"ל: "האחריות שלנו עכשיו זה להיכנס לעזה, לנצח". נמשך הירי לגוש דן | עדכונים שוטפים

אחרי יממה של הסלמה גם בצפון, נמשך הירי מעזה למרכז הארץ: רקטות שנורו לגוש דן נפלו בשטחים פתוחים או יורטו | צה"ל עדכן 155 משפחות חטופים | הרמטכ"ל בשיחה עם לוחמים: "האחריות שלנו עכשיו זה להיכנס לעזה, לפגוע בו ובמילה אחת - לנצח" | צה"ל על המתיחות בצפון: "חיזבאללה פועל להסלים את הגבול בהנחייה ובגיבוי של איראן, ערוכים לפעול בשתי חזיתות ואף יותר"

הרמטכ"ל: "האחריות שלנו עכשיו זה להיכנס לעזה, לנצח". נמשך הירי לגוש דן | עדכונים שוטפים
חרבות ברזל צילום: צלמי פלאש 90

ארגוני הטרור חידשו הערב (ראשון) את הירי לעבר מרכז הארץ: אזעקות נשמעו בשורה של ערים בגוש דן, בהן גם בני ברק ותל אביב. במטח שנורה למרכז הארץ יורטו 3 רקטות, אחת נוספת נפלה בשטח פתוח. בהמשך נשמע פיצוץ עז כתוצאה מירי רקטה שנפלה בים.

בתוך כך,  דובר צה"ל אמר היום נמסרו ל-155 משפחות הודעות על כך יקיריהן נחטפו לעזה. בנוסף עודכנו משפחותיהם של 289 חללים. "אנחנו מקיימים מאמץ אדיר בסוגיית החטופים", אמר דובר צה"ל. זה מצוי בעדיפות עליונה עבורנו".

 

היום נרשמה הסלמה גם בגבול הצפון, לאחר שחיזבאללה ירה טילי נ"ט ורקטות לעבר שטח ישראל, מה שגרם לנפגעים. "חיזבאללה פועל להסלים את גבול הצפון בהנחייה ובגיבוי של איראן", אמר תא"ל הגרי. "בישראל יש צבא חזק שערוך לפעול בשתי חזיתות ואף יותר. אנחנו בתיאום מלא עם ארה"ב כדי לוודא שהאינטרסים של המדינה יישמרו".

הרמטכ"ל הרצי הלוי שוחח היום עם לוחמים בעוטף לקראת התמרון הקרקעי ואמר להם: "האחריות שלנו עכשיו זה להכנס לעזה, זה לבוא למקומות שבהם החמאס נערך, פועל, מתכנן, משגר. לפגוע בו קשה מאוד, בכל מקום, בכל מפקד, בכל פעיל, להשמיד תשתיות. במילה אחת - לנצח. אתם הולכים לעשות דבר גדול וחשוב שצריך לשנות מצב להרבה מאוד זמן בצורה ברורה. זו שליחות גדולה, זו זכות גדולה, תעשו את זה בהצטיינות. בסופו של דבר אני אומר לכם משפט אחד - אני סומך עליכם, גם על הרוח וגם על הכוח, ואני אומר לכם יותר מזה - מדינת ישראל, תושבי הדרום, כולם סומכים עלינו".

עדכונים שוטפים:

01:05 - דובר צה"ל: כוחות צה"ל תקפו תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון לפני זמן קצר, זאת בתגובה לירי שבוצע אתמול (ראשון) לעבר שטח ישראל.

 

23:56 - יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר כי "המעשים של חמאס לא מייצגים את הפלסטינים". אבו מאזן אמר את הדברים אחרי שיחה שקיים עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. כך מדווחת סוכנות החדשות הרשמית של הרשות הפלסטינית וופא.

23:34 - מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש פנה לארגון הטרור חמאס בבקשה לשחרר מיד את החטופים שהוא מחזיק בעזה. לצד זאת פנה גוטרש לישראל בבקשה להתיר מעבר של סיוע הומניטרי מהיר וללא עיכוב לרצועת עזה.

23:19 - השר בני גנץ שוחח עם שרת החוץ בצרפת קתרין קולונה ואמר לה: "חיזבאללה הינו ארגון טרור שפעולותיו בימים האחרונים פוגעות ביציבות האזור כולו, וכי מדינת ישראל רואה בלבנון אחראית ישירה למתרחש בשטחה, והיא תשלם מחיר כבד על כל פעולת טרור שתצא מגבולותיה".

23:11 - לאחר חודשים - הליכוד יקיים מחר (שני) ישיבת סיעה ראשונה בשעה 15:30. גם מפלגת הציונות הדתית תתכנס באותה שעה ללא היו"ר בצלאל סמוטריץ'. גם 'יהדות התורה' תתכנס לישיבת סיעה בכנסת.

23:05 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת עוטף עזה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

23:00 - אזעקות ביישובים: מטווח ניר עם, ניר עם, שדרות, איבים.

22:44 - משרד התחבורה יחל מחר בפינוי כלי רכב נטושים ושרופים מכבישי העוטף באמצעות מערך חירום מיוחד.

22:37 - בבית הלבן מגיבים לדיווח על ביקור ביידן בישראל: "לא הכרזנו על נסיעה חדשה של הנשיא".

22:05 - דובר צה"ל: ראשוני: צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

21:45 - עמית סגל מדווח ב'חדשות 12': ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לביקור הזדהות בישראל עוד השבוע.

21:40 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת השפלה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

21:33 - אזעקות באשדוד, רחובות, רמלה והסביבה.

20:58 - נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף לראשונה בריאיון לרשת CNN את תוכנית חטיפת השבויים הרצחנית של ארגון הטרור חמאס שהונפק והופץ על ידי חמאס למחבלים בשטח. בחוברת, שנמצאה על גופתו של מחבל חמאס שחוסל בשטח ישראל, מפורטים שלבי החטיפה ואופן ביצועם.

20:54 - מתקיימת כעת הערכת מצב ביטחונית נוספת בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, בקריה בתל אביב. בדיון משתתפים שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגיים, השר בני גנץ, השר גדי איזנקוט, ח"כ אריה דרעי, ר' המל"ל, ר' המוסד, ר' השב"כ, ר' הסגל, הרמטכ"ל, המזכיר הצבאי של רה"מ, מזכיר הממשלה, ראשת מנהלת המודיעין במוסד, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, ר' אגא"ס, מתפ"ש ורח"ט מחקר.

צילום: קובי גדעון, לע"מ.

20:27 - הוסר החשד לחדירת מחבלים בזיקים.

20:25 - דובר צה"ל מעדכן כעת: הודענו ל-289 חללי צה"ל על נפילתם ועודכנו 155 משפחות חטופים. "אנחנו נעשה הכל כדי להחזיר את החטופים".

20:21 - דובר צה"ל: "יותר מ-600,000 עזתים כבר התפנו דרומה. מנחל עזה דרומה מתקיימים תנאים המאפשרים את שהותכם".

20:19 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה: "חיזבאללה מסכן את מדינת לבנון. ערוכים להילחם בשתי זירות ואף יותר מכך". עוד אמר דובר צה"ל: "חיזבאללה פועל להסלים את המצב בהנחיה ובגיבוי איראני".

20:15 - שר האוצר בצלאל יואל סמוטריץ במסיבת עיתונאים: ״נכשלנו, לוקח אחריות על מה שהיה ומה שיהיה״.

20:13 - דוברות המשטרה - מחוז דן: לפני זמן קצר כוחות המשטרה הוזעקו לפארק סמוך לכביש 461 בעקבות דיווח על נפילות של חלקים של פריטים רקטים. אין נפגעים. נגרם נזק למבנה במקום. חבלני משטרת ישראל מטפלים בפריט במטרה להסירו בבטחה מהמקום.

20:02 - דוברות עיריית שדרות: מתחילת המערכה בשבת (7/10) ועד הבוקר (15/10): נורו 367 רקטות, מתוכן 72 פגיעות ישירות במבנים (מוסדות ובתים) ו-60 נפילות ברחבי העיר (רחובות, שטחים פתוחים). הרוגה אחת - סמלת עדי ברוך ז"ל 4 פצועים: 1 קשה, 1 בינוני ואחד קל.

מירי המחבלים בשבת נפלו ונרצחו 28 מתושבי העיר, בהם 3 חיילים, איש כוחות הביטחון, 2 כבאים, 6 שוטרים ו-16 אזרחים. מיריות המחבלים נרצחו ונפלו עוד כ-15 אזרחים ושוטרים. יהי זכרם ברוך וה' יקום דמם.

19:47 - חשד לחדירה בזיקים: התושבים הונחו להסתגר.

19:45 - לפני דקות אחדות נשמע פיצוץ עז במרכז ללא התראה, מדובר בנפילה בים.

19:40 - החמאס לוקח אחריות על הירי לתל אביב.

19:33 - הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בשיח עם מפקדים ולוחמים בדרום: "אני סומך עליכם, גם על הרוח וגם על הכוח, ובמדינת ישראל - כולם סומכים עלינו".

19:14 - נתניהו למשפחות החטופים: ״שחרורם - אחת ממטרות המבצע״.

19:07 - ‏מושל קליפורניה והמועמד הרפובליקני לנשיאות רון דה-סנטיס: "חמאס מחזיקים בני ערובה ישראלים ואמריקנים, לישראל אין מחויבות לספק לעזה מים ותשתיות נוספות כל עוד הם מחזיקים בשבויים. לישראל יש כל זכות להפעיל כל אמצעי לחץ שביכולתם".

לעדכונים קודמים מהמלחמה: טילי נ"ט נורו מלבנון, צה"ל תקף יעדי חיזבאללה. אזעקות בתל אביב

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום