אברהם פריינד: הוריו של אלי פלדשטיין שוחחו עימו הערב פעם נוספת. אלי אמר להוריו: "כואב לי על הצער שלכם. אני לא צריך להיות פה, לא עשיתי כלום!". השיחה נמשכה 4 דקות בלבד!.
כך רכב חשמלי יכול לסייע לתושבי עוטף עזה
תושבים רבים בעוטף עזה ושדרות נאלצים להתמודד ללא חשמל. עבור אחדים מהם הפתרון יכול היה להיות ממש מתחת לביתם - הרכב החשמלי. רוב הרכבים החשמליים עובדים בתחום של ה-400 וולט
הימים האחרונים והקשים ביותר שעברו עלינו הדגישו את נקודת החולשה של אספקת כוח לאיזורים מרוחקים בעיתות משבר. תושבים רבים בעוטף עזה ושדרות נאלצו להתמודד ימים ארוכים ללא חשמל. עבור אחדים מהם הפתרון יכול היה להיות ממש מתחת לביתם – בחניה. הרכב החשמלי.
כדי שאפשר יהיה להבין כמה חשמל יש ברכב חשמלי טעון במלואו נשתמש בטלפון הנייד שבידכם כקנה מידה: בטלפון מדובר לרוב בסוללה בעלת קיבולת של כ-4,000mAh (ארבעת אלפים מילי-אמפר-שעה) או 20Wh בהנחה שהנייד עובד על 5 וולט. ביחס לזה לסוללה של רכב חשמלי ממוצע קיבולת של כ-70 קוט"ש ויותר כמו למשל 86 קוט"ש בסקייוול ואפילו 100 ויותר אצל יצרנים אחרים. בכל מקרה הממוצע הוא כ-70 קוט"ש. רוב הרכבים החשמליים עובדים בתחום של ה-400 וולט. זה נתון חשוב להמרה שנותן לנו 70,000Wh או כמות אנרגיה של 3,500 סוללות טלפון. הרבה אנרגיה.
טעינת אופניים חשמליים מרכב חשמלי עם V2L: צילום רוני נאקבהקשר של מכוניות חשמליות, V2L מייצג "Vehicle-to-Load" או "Vehicle-to-Load Charging" זו פונקציה המאפשרת לרכב חשמלי (EV) לשמש כמקור כוח נייד, המאפשרת לפרוק חשמל כדי להפעיל מכשירים חיצוניים או אפילו בית או בניין. טכנולוגיה זו פועלת באופן הבא:
טעינה דו-כיוונית: בניגוד לרכבי EV (רכב חשמלי) מסורתיים שיכולים לקבל חשמל רק מעמדת טעינה או אחזור אנרגיה, רכבי EV התומכים ב-V2L יכולים גם לשלוח חשמל מהסוללה שלהם בחזרה לרשת החשמלי או להתקנים וצרכני חשמלי חיצוניים.
מְהַפֵּךְ וממיר: מערכות V2L כוללות מְהַפֵּךְ וממיר מיוחדים. המהפך ממיר את הזרם הישר (DC) מהסוללה של ה-EV לזרם חילופין (AC), המתאים למכשירי החשמל הביתיים ולרשת החשמל. הממיר עוזר לנהל את זרימת החשמל ולהתאים את המתח לדרישות הספציפיות של המכשיר או המערכת המחוברים.
טעינה/פריקה: כאשר אתה רוצה להשתמש ב-V2L, אתה בדרך כלל מחבר מכשיר חיצוני או בניין ליציאת הטעינה של ה-EV שלך. המְהַפֵּךְ והממיר בתוך המכונית מנהלים את זרימת החשמל. אם אתה רוצה לטעון את ה-EV שלך ממקור חיצוני, תחבר את ה-EV למטען כרגיל לפי הנחיות היצרן.
הפעלת מכשירים חיצוניים: ניתן להשתמש ב-V2L למגוון מטרות. אתה יכול להפעיל ציוד מחנאות, כלים חשמליים, מכשירי חשמל, או אפילו את הבית שלך במהלך הפסקות חשמל. זה שימושי במיוחד במצבי חירום או במצבים שבהם נמצאים במקומות שבהם אין חשמל.
ייצוא חשמל: במקרים מסוימים, רכבי EV בעלי יכולת V2L יכולים גם להזין עודפי אנרגיה בחזרה לרשת. זה מכונה לעתים קרובות Vehicle-to-Grid (V2G). כאשר ה-EV אינו בשימוש או כאשר הוא פורק חשמל באופן פעיל, הוא יכול לעזור לייצב את רשת החשמל על ידי אספקת חשמל בזמן שיא הביקוש או כאשר ייצור אנרגיה מתחדשת נמוך. בישראל אין כרגע רשת חשמל "חכמה" שיודעת לנצל יכולת זו. גם בין השאר בשל המורכבויות של חישוב ההחזרים הכספיים לבעל הרכב.
ניהול ובקרה: מערכות V2L נשלטות בדרך כלל באמצעות ממשק משתמש ברכב או אפליקציה לסמארטפון. המשתמשים יכולים לציין כמה כוח הם רוצים לשלוח להתקנים חיצוניים או לרשת, והמערכת מנהלת את הזרימה בהתאם.
אמצעי בטיחות: למערכות V2L יש תכונות בטיחות למניעת פריקת יתר של הסוללה של ה-EV, מה שעלול להשפיע על טווח הרכב ואורך חייו. יש להם גם מנגנוני בטיחות לניתוק מהרשת אם יש הפסקת חשמל כדי להבטיח את שלומם של עובדי החשמל.
סיכום
טכנולוגיית V2L נתפסת כדרך לשפר את הגמישות והתועלת של כלי רכב חשמליים, מה שהופך אותם לא רק לאמצעי תחבורה אלא גם למקור כוח נייד. זה יכול לעזור להפחית את התלות בדלקים מאובנים ולמלא תפקיד במערכות אנרגיה מבוזרות, כמו רשתות מיקרו. עם זאת, ראוי לציין שלא כל הרכבים החשמליים תומכים ב-V2L, והזמינות והפונקציונליות שלו עשויות להשתנות בין דגמי רכבים ויצרנים שונים.