מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דובר צה"ל ל-CNN: "בני הערובה ככל הנראה מוחזקים מתחת לאדמה"

דובר צה"ל לתקשורת הזרה התראיין לרשת CNN ואמר כי בני הערובה ככל הנראה מוחזקים מתחת לאדמה. הדובר הוסיף כי ישראל תתחיל ב"מבצעים צבאיים משמעותיים" רק לאחר שהאזרחים יעזבו את צפון הרצועה

דובר צה"ל ל-CNN: "בני הערובה ככל הנראה מוחזקים מתחת לאדמה"
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש90

העדיפות העליונה של ישראל היא חילוץ בני ערובה מעזה, למרות הקשיים הכרוכים בלחימה באזור עירוני צפוף, כך אמר דובר צה"ל לתקשורת הזרה לרשת CNN. 

בהתייחס  ל"רשת המנהרות המשוכללת של חמאס", אמר דובר צה"ל יונתן קונריקוס כי החטופים "ככל הנראה מוחזקים מתחת לאדמה במקומות שונים".

"אנחנו יודעים שלחמאס יש רשת משוכללת של מנהרות הן למטרות הגנתיות והן למטרות התקפיות, מה שבטוח יגדיל את מורכבות הלחימה ואנחנו ערוכים לכך", אמר.

"הלחימה תהיה איטית. ההתקדמות תהיה איטית ואנחנו נהיה זהירים, אבל אנחנו מאוד נחושים להגיע למחבלים של חמאס שמסתתרים כרגע ליד האזרחים שלנו במערכת המנהרות שיש להם".

קונריקוס אמר כי פעולות שנערכו לפני יום וחצי גילו "מודיעין שימושי", אך לא נמצאו גופות של ישראלים שנלקחו בשבי. "צה"ל לא יפגע באזרחים", אמר קונריקוס.

"אבל שוב, עלינו לזכור אנחנו הולכים להילחם באויב חסר רחמים שאין לו בעיה להשתמש בכל מה שזמין, אזרחים כמגנים אנושיים ושימוש בתשתיות אזרחיות למטרות צבאיות", הוסיף. "המטרה העיקרית של צה"ל היא לפרק לחלוטין את היכולות הצבאיות של חמאס", לפי קונריקוס.

דובר צה"ל הוסיף: "ישראל תתחיל במבצעים צבאיים משמעותיים בעזה רק ברגע שהם יראו שהאזרחים עזבו, הדבר החשוב כאן להתמקד בו הוא שנתחיל בפעולות צבאיות משמעותיות רק ברגע שנראה שאזרחים עזבו את האזור", אמר סא"ל יונתן קונריקוס.

הוא הוסיף: "זה באמת חשוב שאנשים בעזה ידעו שהיינו מאוד מאוד נדיבים עם הזמן. נתנו אזהרה מספקת, יותר מ-25 שעות".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום