אוסטין לצד גלנט: "חמאס לקח את הרוע של דאע״ש למקום אחר"

שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני אוסטין מוסרים הצהרה לתקשורת ברקע המלחמה הקשה. אוסטין שהגיע לביקור בישראל במסגרת הגיבוי האמריקני לישראל קיבל עדכונים ביטחוניים בקריה. גלנט: "אנחנו נמוטט את שלטון החמאס". אוסטין: "מה שעשה חמאס - זה לקחת את הרוע של דאע״ש למקום אחר"

אביחי חבר | מדיני 13.10.2023 | 11:44

שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בקריה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט מסר היום (שישי) הצהרה לתקשורת יחד עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בקריה בתל אביב.
 
גלנט אמר: "המלחמה תהיה ארוכה, המלחמה תהיה קשה ויהיו מחירים, אבל אנחנו ננצח". לדבריו, "כבר עכשיו התחלנו בשיקום מקומות שנשרפו והם ישגשגו. בימים האחרונים התהפכה המגמה ומי שתקף אותנו הפך להיות מותקף על ידינו.
 
מהקרבות ההרואיים אצלנו שבהם תקפו חיילי צה"ל את מי שתכננו להגיע הרבה יותר רחוק, עברנו לתקיפה ברצועת עזה. התוצאות יבהירו לעולם את נחישותנו וכיצד אנחנו מתמודדות עם מי שרוצה לרצוח את ילדינו, נשינו וזקננו ולצערנו הצליחו", אמר.
 
גלנט הוסיף: "היום נקבל את מטוס הסיוע האמריקני השני שיביא תחמושת חיונית לצה"ל. שיגור נושאות המטוסים שולחות מסר חזק לשותפים ולאויבים שלנו באזור. זו מלחמה על הקיום של ישראל כמדינה דמוקרטית וכבית של העם היהודי, ואנחנו ננצח את המלחמה הזו. אנחנו נלחמים על הבית ועל העתיד שלנו".
 
עוד אמר: "בפגישה בבור הפיקוד סיכמנו על שורה של מהלכים וסוגיות אסטרטגיות. אני בטוח שגם ידידינו ברחבי העולם וגם אויבינו בכל הגזרות מבינים היטב את משמעות הברית הזאת ומשמעות הביקור הזה. מדינת ישראל היא מדינה חזקה שבה מתקיים שילוב בין צבא עוצמתי לבין מערכת אזרחית עם חוסן לאומי בלתי רגיל. החוסן שמצוי ב-DNA של כל יהודי הוא תוצאה של מאבק הישרדות של אלפי שנים עם תוצאה אחת שלא משתנה. האויבים שלנו רוצים להשמיד אותנו פעם אחר פעם, ובסופו של דבר אנחנו שורדים, מנצחים והם נעלמים. זה מה שיקרה גם הפעם לחמאס".
 
לשאלת עיתונאים הבהיר שר הביטחון את מטרות המבצע ואמר: "אנחנו נמוטט את שלטון החמאס. אנחנו נשלול את היכולות הצבאיות שלו. נוודא שהאיום הזה לא יהיה קיים בגבולותינו. זה יהיה קטלני ולתמיד".
 
שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר בהצהרה: "אני כאן אישית כדי להבהיר שתמיכת ארה"ב בישראל איתנה כברזל. אני כאן בסולידריות עם כל המשפחות שחיות בסיוט של לא לדעת מה עלה בגורלם של יקיריהן. נמשיך לעבוד עם ישראל כדי להבטיח את שחרור החטופים מציפורני החמאס, כולל אזרחים אמריקנים".
 
לדברי אוסטין, "הנשיא ביידן הדגיש שאומות כמונו חזקות יותר ובטוחות שאנחנו מכבדים את חוקי המלחמה. טרוריסטים כמו חמאס פוגעים בכוונה באזרחים, אבל דמוקרטיות לא. זה הזמן לנחישות ולא נקמה. למטרה ולא לפאניקה. לביטחון ולא לכניעה".
 
עוד אמר: "אין הצדקה לטרור וזה נכון במיוחד מול מתקפת חמאס. מי שרוצה שלום באזור חייב לגנות ולבודד את חמאס. חמאס לא מדבר בשם העם הפלסטיני או השאיפות הלגיטימיות למדינה, שלום וביטחון לצד ישראל. האכזריות של חמאס מזכירה לי את דאע"ש. צמאי דם, פנאטים ומלאי שנאה. וכמו דאעש לחמאס אין שום דבר להציע מלבד שנאה ומוות. העולם היה עד לרוע גדול. ההתקפה הרצחנית בהיסטוריה על אזרחי ישראל ובהיסטוריה של העם היהודי מאז השואה. אל תטעו - ארה"ב תבטיח שלישראל יש מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה ולישראל יש זכות להגן על אזרחיה".
 
לדבריו, "כשנלחמנו בדאע״ש - ראינו רשע בעיניים. מה שעשה חמאס - זה לקחת את הרוע של דאע״ש למקום אחר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום