בלינקן: "מתקפת חמאס - כמו עשרה פיגועי 11 בספטמבר"

במסיבת עיתונאים שערך היום אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי "ראיתי תמונות - קשה למצוא את המילים. זה מעבר לכל דמיון". את דבריו סיכם: "בבראשית כתוב שבהתחלה היה חושך. אחר כך הגיע האור"

שלו שינברג | מדיני 12.10.2023 | 21:43

בלינקן עם אלי כהן לאחר הנחיתה | צילום: שלומי אמסלם משרד החוץ

במסגרת ביקור החיזוק שלו בארץ, ערך מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן מסיבת עיתונאים בה סיפק מספר אמירות מעניינות ביחס למלחמה.

בלינקן אמר על הטבח של החמאס: "אם אתה מסתכל על הפרופורציות, זה שווה ל-10 פיגועי 11 בספטמבר - זה עד כמה ההתקפה הזאת הייתה גדולה ואכזרית. חשוב לדעת את זה". עוד הוסיף: "הגעתי כדי להעביר מסר פשוט: ארה"ב עומדת לצד ישראל ולצד עם ישראל - היום, מחר, בכל יום".

בהמשך הוסיף מזכיר המדינה: "הייתה לי הזדמנות לראות את הסולידריות האמיתית בישראל בעקבות ההתקפות. ביקרתי במרכז לגיוס תרומות, כולל משפחות רבות שנעקרו מבתיהן בדרום. זוג סיפרו כיצד הצליחו לברוח מפסטיבל המוסיקה, וסיפרו לי על חבריהם שלא היו ברי מזל ונרצחו בפסטיבל. אחרים נלקחו בני ערובה או עדיין נעדרים. בביקורי בישראל בכל מקום פגשתי אנשים שמתקפת החמאס נוגעת להם. פגשנו אומה מאוחדת בצער, אך גם מאוחדת בפתרון. ארה"ב שותפה לפתרון ואנו עומדים כתף אל כתף עם אזרחי ישראל".

בלינקן התייחס אף להמשך ביקורו במזרח התיכון: "מכאן אסע לירדן, שם אפגש עם המלך עבדאללה ואבו מאזן. בהמשך אפגש עם מנהיגים מסעודיה וקטאר ואפעל למנוע את התפשטות המשבר ולהגביר הלחץ על חמאס שישחררו את בני הערובה ללא תנאי ובמהירות".

"חמאס פתח במבצע בחג שמחת תורה. השבת נקרא את הפרק הראשון בספר בראשית, שם נכתב שבהתחלה היה חושך ואחר כך היה אור. אדם היה לבד עד שהצטרפה אליו חוה. אני עומד לצד חברינו הישראלים וכל אלה שמתנגדים לטרור - תמצאו את האור גם ברגעים קודרים כאלה. כל עוד ארה"ב קיימת ישראל לא תישאר לבד", סיכם ביידן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום