מבזקים +
תל אביב 19°c
באר שבע 18°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 14°c
בני ברק 26°c
אשדוד 19°c
כ"ב תשרי התשפ"ה | 24.10.2024
תל אביב 19°c
באר שבע 18°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 14°c
בני ברק 26°c
אשדוד 19°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אפשר להשלים את פרשת וזאת הברכה? | הגר"מ מאזוז השיב

ראש הישיבה הגר"מ מאזוז מתייחס בפסק מיוחד, לשאלה שעלתה בעקבות המצב; מה יעשו האנשים שהפסידו את קריאת פרשת "וזאת הברכה" בעקבות המלחמה? • משה ויסברג עם הפסק המלא | צפו

אפשר להשלים את פרשת וזאת הברכה? | הגר"מ מאזוז השיב
הגאון רבי מאיר מאזוז צילום: באדיבות המצלם

בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל', שנפתחה בעיצמו של חג "שמחת תורה", התעורר פולמוס הלכתי מעניין. לאחר החג, הגיעו פניות רבות לראש הישיבה הגר"מ מאזוז, משואלים רבים אשר דרים בעיקר בדרום הארץ, שביקשו לשמוע את פסיקתו וחוות דעתו, לאחר שבעקבות האזעקות והטילים והאזהרות על חדירות מחבלים לישובים וכיו"ב, לא יצאו להתפלל בבתי הכנסת או לחלופין יצאו מבתי הכנסת באמצע התפילה, ובעקבות כך הפסידו את קריאת התורה של פרשת "וזאת הברכה". ושואלים האם ישנה אפשרות להשלים את הפרשה.

 

בעקבות כך יצא ראש הישיבה בפסק מיוחד. "מי שלא שמע פרשת "וזאת הברכה", יכול לשמוע אותה בשבת הזאת" פתח ראש הישיבה את דבריו בפסק המיוחד, ופירט "אם זה אחד, לא כדאי. אבל אם זה כמה אנשים, שהם לא היו בבית הכנסת בפרשת "וזאת הברכה", בגלל הטילים בעוונות הרבים. אז יוציאו שני ספרי תורה; ספר תורה אחד בשביל פרשת "וזאת הברכה", וספר תורה שני בשביל פרשת "בראשית"".

"ובספר תורה הראשון של "וזאת הברכה", יקרא בו הכהן את פרשת "וזאת הברכה" כולה, ועוד את עליית כהן (ראשון) מהספר תורה השני של פרשת "בראשית", ואח"כ יעלו שאר העולים".

ראש הישיבה אף הביא מעשה רב כפסיקתו "ככה עשה מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל. פעם אחת אחרי שהיה בחוץ לארץ, והם היו בחילוק מארץ ישראל. אז בשבת הבאה, כאשר הוא היה בארץ ישראל, עלה בעליית כהן (הוא תמיד היה עולה במקום כהן. הוא דוחה את כולם), וקרא את כל הפרשה הקודמת. ועוד קטע נוסף מהפרשה השניה", סיים ראש הישיבה את הפסק המיוחד.

בחדרי חרדים

 צבע אדום