ומי יפנה את הזבל? הפתרון שימנע מפגעים סביבתיים

בתקופת החירום שבה אנו מצויים וכדי למנוע מפגעים סביבתיים, יזם המשרד להגנת הסביבה תגבור של שינוע הפסולת ברכבת ישראל לדרום הארץ – שהחל היום | השינוע יתוקצב ב-2 מיליון ₪ לטובת הנושא, ויתווספו שתי נקודות איסוף חדשות בחיפה ובחדרה

קובי ברקת | חדשות בארץ 11.10.2023 | 21:51

אילוסטרציה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המצב הביטחוני השורר במדינה מאז יום שבת 7 באוקטובר 2023 והלחימה בדרום גרמו בין השאר לפגיעה מורכבת בניהול משק הפסולת, בשל גיוסם של עובדים רבים לשירות מילואים וצפי לגיוס עובדים נוספים, קשיים בהובלת הפסולת והתייקרויות. לנוכח זאת, הרשויות המקומיות וגופים נוספים מתקשים בהמשך ניהול משק הפסולת כסדרו. 

בהינתן המצב, יש חשש אמיתי שעלה בהערכות המצב השונות, בראשות השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, ומנכ"ל המשרד גיא סמט, להצטברות של מפגעים תברואתיים שעלולים לפגוע בבריאות הציבור והסביבה כתוצאה מאי פינוי הפסולת הביתית והמעורבת. 

תגבור שינוע פסולת על ידי רכבת ישראל/ קרדיט: אורן ישראל, המשרד להגנת הסביבה

על כן סיכם המשרד להגנת הסביבה עם מנכ"ל הרכבת על תגבור מערך שינוע הפסולת על ידי רכבת ישראל בעלות כוללת של כ-2 מיליון ₪ למשך חודש או עד לתום סיום מצב החירום. 

יש לציין כי מימון עלויות תגבור השינוע אושר על ידי אגף תקציבים במשרד האוצר. אם תשוב הובלת המטענים החוזרים לסדרה, תופחת השתתפות המדינה בהתאם.

תגבור המערך כולל הגדלת כמויות הפסולת המשונעת לרכבת והוספת שתי נקודות איסוף בחיפה ובחדרה.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן אמרה: "בתקופת החירום הקשה שבה אנו מצויים כעת, אני רואה חשיבות רבה בשמירה על תפקוד משק הפסולת ושמירה על איכות הסביבה לטובת בריאות הציבור והסביבה. תגבור שינוע הפסולת בדרך זו, ברכבות, יאפשר פתרון מהיר ומיידי לשמירה על פינוי פסולת וטיפול בה כסדרם וייתן סיוע לרשויות הנדרשות לכך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום