מבזקים +
תל אביב 19°c
באר שבע 18°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 14°c
בני ברק 26°c
אשדוד 19°c
כ"ב תשרי התשפ"ה | 24.10.2024
תל אביב 19°c
באר שבע 18°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 14°c
בני ברק 26°c
אשדוד 19°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כיצד להינצל? המשגיח רבי דן סגל מדריך | האזינו

במעמד אלפים שהתכנסו בבית מדרשו של המשגיח רבי דן סגל עורר רבי דן את הציבור לקבל על עצמו אמן יהא שמיה רבא בקול רם להינצל מהמלחמה. האזינו לדבריו המלאים של המשגיח 

כיצד להינצל? המשגיח רבי דן סגל מדריך | האזינו
המשגיח רבי דן סגל צילום: שוקי לרר

בעצרת תפילה וזעקה שהתקיימה בבית מדרשו של המשגיח רבי דן סגל בירושלים אמש (שלישי) בשעת לילה מאוחרת זעקו האלפים פרקי תהילים וקבלת עול מלכות שמים יחד עם המשגיח, כאשר בשיא המעמד עורר המשגיח בבכי את הציבור כיצד להתחזק ולהינצל מהגזרות הקשות.

"מי שיגיד אמן יהא שמא רבא בכל כוחו - בקול רם, הקב"ה אומר לפמליא של מעלה "ראו איך בני מכבדים אותי בעולם הזה" ומייד גונז את כל הגזרות חזרה משום שתכלית הבריאה זה כבוד השם יתברך, וכשיש כבוד השם יתברך כל השאר מתבטל.

 

להלן דבריו המלאים: "לרגל המצב צריך להתחזק בעזרת השם במה שכתוב בחז"ל הקדושים - הגמרא אומרת בשבת "כל האומר אמן יהא שמא רבא בכל כוחו קורעים לו גזר דינו" אפילו חס ושלום היה גזר דין קורעים לו. אומר רש"י מה זה בכל כוחו - כוונתו, ותוספות אומר פשט אחד כמו רש"י ופשט שני הוא מביא חז"ל שבכל כוחו הכוונה בכח לא רק כוונה אלא ממש בכח - בקול, כך אומר התוספות".

"כתוב בחז"ל שהתנא רבי ישמעאל עלה למרום ולקח אותו המלאך והשיבו בחיקו והמלאך התחיל לבכות, אמר לו רבי ישמעאל למה אתה בוכה? אז אמר לו המלאך בא ואראה לך, פתח המלאך והראה לו צרות על שונאי ישראל, שאל רבי ישמעאל בשביל מי זה? אמר לו המלאך בשביל ישראל, שאל רבי ישמעאל הם כל כך חוטאים? אז הוא אמר בא מחר אני יראה לך עוד, למחרת בא ופתח והראה לו על שונאי ישראל עוד, התנא הזדעזע, אמר לו המלאך אבל דע לך דבר אחד - כשישראל נכנסים לבתי כנסיות ובתי מדרשות ואומרים אמן יהא שמא רבא בכח - בקול אנחנו מחזירים את כל הגזרות והם לא יכולים לצאת, זאת אומרת אפילו אם חס ושלום עם ישראל לא ראויים שזה ימחל, אבל על כל פנים זה לא יוצא להזיק, מכניסים את זה פנימה".

"יש עוד חז"ל על הפסוק "הבו להשם כבוד שמו" אומרים חז"ל הקדושים שכאשר כלל ישראל אומרים אמן יהא שמא רבא הקב"ה לוקח את פמליא של מעלה ואומר להם ראו איך בני מכבדים אותי בעולם הזה. כבוד השם יתברך זה תכלית הבריאה! בזה מכבדים את השם ומגיעים לתכלית של הבריאה, וכשמגיעים לתכלית כמובן ששאר הדברים מתבטלים! ממילא אנחנו כעת במצב שצריך בעזרת השם הרבה זכויות, ואחד מן הדברים זה זה - להגיד אמן יהא שמא רבא בכל כוחו - כוונתו וכוחו, וממילא יהיה לנו שמירה עליונה והקב"ה יחזיר את הכל פנימה כמו שחז"ל אומרים, ונזכה כולנו לישועה, שמירה, והצלה, ומעל כולם ביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן".

בחדרי חרדים

 צבע אדום