מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: חמאס קיבל נשק וסיוע באימונים מאיראן

הוושינגטון פוסט מדווח כי המחבלים שעמדו מאחורי הטבח בשמחת תורה החלו לתכנן את התקיפה לפני שנה לפחות, עם תמיכה מרכזית של איראן שסיפקה אימונים צבאיים ועזרה לוגיסטית וכן עשרות מיליוני דולרים עבור כלי נשק

דיווח: חמאס קיבל נשק וסיוע באימונים מאיראן
מתקפת הפתע על ישראל צילום: פלאש 90

החמושים הפלסטינים מאחורי מתקפת סוף השבוע המפתיעה על ישראל החלו לתכנן את התקיפה לפני שנה לפחות, עם תמיכה מרכזית של בעלת ברית מאיראן שסיפקה אימונים צבאיים ועזרה לוגיסטית וכן עשרות מיליוני דולרים עבור כלי נשק, כך מסרו גורמי מודיעין ל'וושינגטון פוסט'.

בעוד התפקיד המדויק של איראן בהסתערות ביום שבת האחרון נותר לא ברור, אמרו הגורמים הרשמיים, אך התקיפה שיקפה את שאיפתה ארוכת השנים של טהראן להקיף את ישראל במיליציות של לוחמים חצי-צבאיים חמושים במערכות נשק מתוחכמות יותר ויותר המסוגלות לפגוע עמוק בתוך ישראל.

חמאס, שהוביל את המתקפה, שמר היסטורית על מידה של עצמאות מטהראן בהשוואה לקבוצות פרוקסי איראניות כמו חיזבאללה הלבנוני. אבל בשנים האחרונות חמאס נהנה מהזרמות מסיביות של מזומנים איראניים וכן מעזרה טכנית לייצור רקטות ומל"טים עם מערכות הדרכה מתקדמות, בנוסף לאימונים שחלקן התרחשו במחנות מחוץ לעזה, כך אמרו גורמים לעיתון.

גורמים אמריקנים וישראלים אמרו כי אין להם ראיות מוצקות עד כה לכך שאיראן אישרה או תיאמת ישירות את המתקפה שהרגה יותר מ-900 ישראלים ופצעה אלפים. אבל גורמי מודיעין בהווה ובעבר אמרו שהתקיפה נושאת סימני היכר של תמיכה איראנית, ובכירים בטהרן התפארו בפומבי בסיוע הצבאי העצום שניתן לחמאס בשנים האחרונות, כך אמרו גורמים לעיתון.

גורמי מודיעין בהווה ובעבר אישרו לעיתון כי איראן סיפקה עזרה טכנית לחמאס בייצור יותר מ-4,000 רקטות ומל"טים חמושים ששוגרו לישראל מאז שבת. אנשי חמאס עברו הכשרה בטקטיקות צבאיות מתקדמות, כולל במחנות לבנון המאוישים על ידי יועצים טכניים מחיל משמרות המהפכה האסלאמית של איראן וחיזבאללה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום