מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סקר מנדטים חדש: האם חל שינוי בגושים

בעוד ימים ספורים תשוב הכנסת מהפגרה ובינתיים נראה שלפחות לפי הסקרים פחות משנה מאז הקמת הממשלה, הקואליציה הנוכחית ממשיכה להתרחק מהרוב בכנסת | אלו הנתונים בסקר 'מעריב' השבועי

סקר מנדטים חדש: האם חל שינוי בגושים
נתניהו בהכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסקר השבועי של עיתון 'מעריב' שנערך על ידי מכון הסקרים 'לזר מחקרים', בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All, מצא כי הקואליציה מתחזקת במנדט אחד, אולם עדיין לאופוזיציה הנוכחית ישנו רוב של לפחות 60 מנדטים ו-65, אם מרכיביה יסכימו להסתמך על מפלגתם של אחמד טיבי ואיימן עודה.

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, חלוקת המנדטים היתה כך: 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ, היתה מסיימת עם 29 מנדטים, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו עם 28, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד - 16, ש"ס בראשות אריה דרעי - 10, 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף - 7.

'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן שומרת על כוחה עם 6 מנדטים, 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' בריצה עצמאית משיגה 6 מנדטים, חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי שומרת על כוחה עם 5 מנדטים, וכך גם רע"ם של מנסור עבאס - 5.

בתחתית מעל אחוז החסימה, נמצאות 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר עם 4 מנדטים וכך גם 'מרצ' עם 4 מנדטים בלבד, כאשר 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי ו'בל"ד' בראשו סמי אבו שחאדה עדיין נשארות מתחת לאחוז החסימה.

לפי הסקר לאופוזיציה יש רוב של 65 מנדטים בכנסת, אולם מתוכם 5 מנדטים של חד"ש תע"ל, לעומת 55 מנדטים למרכיבי הקואליציה - הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית ועוצמה יהודית.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום