מבזקים +
תל אביב 19°c
באר שבע 18°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 15°c
בני ברק 27°c
אשדוד 19°c
כ"ב תשרי התשפ"ה | 24.10.2024
תל אביב 19°c
באר שבע 18°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 15°c
בני ברק 27°c
אשדוד 19°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

השגחה פרטית: הגשם בניו יורק הפסיק בשקיעה

תושבי ניו יורק החרדים שכבר חשבו שלא יוכלו לקיים מצוות סוכה בלילה הראשון ראו בחוש כי עם כניסת החג פסק הגשם עד לפנות בוקר, כך גם בחג הראשון והשני הגשם לא ירד ויכלו לשבת בסוכה כרגיל

השגחה פרטית: הגשם בניו יורק הפסיק בשקיעה
סוכה שנבנתה בניו יורק שעה לפני החג צילום: באדיבות המצלם

ערב חג הסוכות בניו יורק, ייזכר כאחד הימים הגשומים ביותר בהיסטוריה של ניו יורק, גשם זלעפות שהחל לרדת מהשעה 6:00 בבוקר גרם לשטפונות עזים, וכבר כולם חשבו שלא יוכלו לקיים את המצווה של אכילת כזית פת בלילה הראשון בסוכה. 

הסיפור המדהים הוא כאמור, שהיה חשש שלא יכלו לשבת בסוכה, אך ראה זה פלא, עם התקדש החג בשקיעת החמה הגשם פסק לחלוטין וישבו בסוכות ואפילו היה מזג אוויר נעים ויפה בבוקר וגם בחג השני.

שרוליק אחד התושבים בבורו פארק מספר ל'בחדרי חרדים' כי: עם שקיעת החמה פסק הגשם כך שכולם יכלו לסעודת את סעודות החג כרגיל, לפנות בוקר שוב חזר הגשם והמשיך עד לאחר התפילה בבוקר וגם אז הפסיק הגשם עד עכשיו ולא ירד שוב, "זה ממש השגחה פרטית", טען. 

מאיר ברנשטיין תושב מונסי מספר ל'בחדרי חרדים': "בניתי את הסוכה שעה לפני החג, לא חשבתי שנוכל להשתמש בסוכה ופתאום הכל הפסיק, וזהו, השבוע על פי התחזית יהיה נעים ושמש". 

הדבר המדהים הזה הפך לשיחת היום בכל בתי הכנסת, וכך תושבי ניו יורק החרדים חגגו את חג הסוכות ללא שהיו צריכים לצאת מהסוכה ולאכול בבית. 

בחדרי חרדים

 צבע אדום