אברהם פריינד: הוריו של אלי פלדשטיין שוחחו עימו הערב פעם נוספת. אלי אמר להוריו: "כואב לי על הצער שלכם. אני לא צריך להיות פה, לא עשיתי כלום!". השיחה נמשכה 4 דקות בלבד!.
בשורה אדירה לנהגים: שער חדש לירושלים ייפתח היום לתנועה
הפרויקט מורכב ממקטע הפרדה מפלסית באורך של כ- 730 מטרים וכולל שתי מנהרות ושני פתחי כניסה לחניון התת-קרקעי, הנמצא מתחת להפרדה המפלסית | השימוש במנהרות מיועד לנוסעים מהכניסה והיציאה מהעיר המעוניינים להגיע ישירות למרכז העיר
בשורה לבאים לירושלים: הערב (חמישי) בשעה 23:00 ייפתח לתנועה ההפרדה המפלסית בשדרות שז"ר בירושלים, הממוקמת מתחת לרובע העסקים המוקם בימים אלה במסגרת פרוייקט הכניסה לעיר.
הפרויקט התחבורתי הגדול אשר ייפתח היום לתנועה בכניסה לירושלים, פותח שער חדש לבירה ומאפשר מעבר מהיר ותת קרקעי מהכניסה לעיר ועד למרכזה, זאת לצד חניון חנה וסע ענק, אשר העבודות להשלמתו נמשכות בימים אלה.
גם לאחר פתיחת שיקוע שז"ר לתנועה ימשכו העבודות במרץ להשלמת המרכיבים הנוספים הנדרשים ולהשלמת החניון שמתחת למנהרות.
הפרויקט מורכב ממקטע הפרדה מפלסית באורך של כ- 730 מטרים וכולל שתי מנהרות ושני פתחי כניסה לחניון התת-קרקעי, הנמצא מתחת להפרדה המפלסית. השימוש במנהרות מיועד לנוסעים מהכניסה והיציאה מהעיר המעוניינים להגיע ישירות למרכז העיר. פתחי המנהרות, הכוללים אלמנטים עיצוביים עם תאורה, מצויים מצד אחד בסמיכות לגשר המיתרים ומצד שני בין צומת הרחובות בן צבי ואגריפס. הפרויקט יפצל ויווסת את עומסי התנועה משדרות הרצל ושדרות רבין ובכלל באזור הכניסה לעיר.
מתחת להפרדה המפלסית נבנה בימים אלו חניון שז"ר, הכולל 5 קומות תת-קרקעיות בעומק של כ-40 מטר המכיל כ- 1,300 מקומות חניה. החניון עם קישוריות לכל מרכיבי התחבורה הציבורית ולהפרדה המפלסית, ועתיד להיפתח בשנה הבאה לאחר סיום עבודות הגמר והתקנת המערכות הנחוצות. החניון ישמש לא רק את משתמשי הרכבת הכבדה בתחנת נבון, אלא גם את אלו הבאים לעיר ברכב פרטי, תוך המשך התניידות בעיר באמצעות התחבורה הציבורית שבמפלס הקרקע.
פרויקט שז"ר, מצוי בלב "רובע העסקים" החדש הנבנה בימים אלו בכניסה לעיר, הכולל את המרכז התחבורתי הגדול ביותר במדינה. המרכז יחבר את קו הרכבת המהיר לתל אביב, שני קווי רכבת קלה, הקו האדום הקיים והקו הירוק העתידי, התחנה המרכזית עם עשרות קווי אוטובוס לכל רחבי העיר והמדינה, מוניות ומוניות שרות, נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים ומרחב להולכי רגל. מנהרות ההפרדה המפלסית שמתחת לפני הקרקע, יאפשרו לרכב הפרטי להשתלב במערך התחבורה הציבורית שמעליהן, עם נתיבי נסיעה ייעודיים בתוך המנהרות.
ברובע העסקים צפויים להיבנות כמיליון וחצי מ"ר של תעסוקה, מסחר, מגורים ומלונאות. העבודות על פרויקט שז"ר דרשו תכנון מדוקדק ותיאום מלא בין לוחות זמנים של כל הגורמים הציבוריים והפרטיים המעורבים בהקמת הרובע.