איך בדיוק יעבוד הפטור מויזה לארה"ב? המדריך המלא

ישראל תהיה המדינה ה-41 שתיכנס בקרוב למסלול הפטור מויזה לארה"ב. מה יעשו אלה שכבר יש להם ויזה שעודנה בתוקף, מי שכבר קבע תור לשגרירות ארה"ב להנפקת ויזה מה עליו לעשות | כל התשובות לכל השאלות

קובי עוזיאלי | מדיני 28.9.2023 | 08:12

דרכון/ויזה | צילום: Hadar Youavian/FLASH90

לשכת האוכלוסין וההגירה מחדדים בהמשך להכרזה על כניסת ישראל למסלול הפטור מויזה לישראלים הנכנסים לארה"ב כי בעלי ויזה אמריקאית תקפה, שבידם דרכון תקף שאינו ביומטרי, לא יידרשו להחליף את דרכונם בשלב זה ויוכלו להיכנס לארה"ב עם הויזה, כל עוד היא בתוקף וכל עוד הדרכון בתוקף.

אז איך בדיוק יעבוד הפטור מויזה לארה"ב? לפניכם המדריך המלא.

1. ישראלים יידרשו להגיש בקשה במערכת שנקראת ESTA, ראשי התיבות באנגלית של ״מערכת אוטומטית לאישורי נסיעה״. זוהי מערכת ממוחשבת שבודקת את זכאותם של נוסעים ממדינות שבהן יש פטור מוויזות לנסוע לארצות הברית.

---
2. את הבקשות ל-ESTA ניתן להגיש בכל עת לפני הנסיעה. הנוסעים יקבלו הודעה אם בקשתם אושרה תוך 72 שעות. האישור נשאר בתוקף לשנתיים, ויכול לשמש לכמה נסיעות בתחום הזמן הזה. ישראלים בוגרים יכולים לעשות שימוש ב- ESTA רק אם הם מחזיקים בדרכונים ביומטריים בעלי תוקף של 10 שנים. המשמעות היא שישראלים בוגרים שאינם בעלי דרכון ביומטרי בעל תוקף של 10 שנים יצטרכו עדיין להגיש בקשה לוויזה דרך השגרירות בירושלים ובתל אביב.

---
3. הדבר החשוב שיש לזכור בהקשר הזה הוא שישראלים לא יוכלו להשתמש במערכת ה-ESTA כעת, אלא רק מאוחר יותר השנה. צירוף מדינה חדשה לתוכנית הפטור מוויזות לוקח זמן. זה אומר, שישראלים שצריכים לנסוע לארצות הברית בתקופה הקרובה יצטרכו עדיין להוציא אשרות כניסה. עד סוף נובמבר יוכרז התאריך הסופי שממנו יכנס הפטור לתוקף.

---
4. זה אומר, שאם מתוכננת לכם נסיעה לארצות הברית ויש לכם תור במערכת לראיון לוויזה – אל תבטלו אותו!! חשוב לדעת שאין החזרים על דמי הטיפול בבקשות לוויזה, בלי קשר או תלות לסיבת הביטול. אי לכך, בבקשה אל תפנו לשגרירות או למערך זימון התורים לבקש החזר של אגרה זו.

---
5. יש הבדל בין האשרה שתנתן באמצעות המערכת לבין ויזות תייר מסוג B1/B2 נשארות בתוקף לעשר שנים – בעוד שאישור הנסיעה שמתקבל ממערכת ה-ESTA תקף ככלל רק לשנתיים. כמו כן, על ויזת תייר מסוג B1/B2 ניתן לשהות בארצות הברית לתקופה של עד חצי שנה, בעוד שאישור הנסיעה של מערכת ה-ESTA מאפשר שהות של תשעים יום בלבד. כמו כן, נוסעים שמגיעים לארצות הברית עם ויזת תייר יכולים להאריך את שהותם או לשנות את מעמדם לקטגוריית ויזה אחרת – למשל, מוויזת תייר לוויזת סטודנט – אבל לא יכולים לעשות זאת אם הגיעו לארצות הברית על ESTA.

---
6. ישראלים שנוסעים לארצות הברית לשהות ארוכה, או למטרות כגון לימודים, עבודה או תוכניות חילופין תמיד ידרשו להוציא ויזה מותאמת. אי אפשר לנסוע לארצות הברית למטרות אלה תוך שימוש ב-ESTA. אם תנסו לעשות זאת, אתם עלולים להפוך למנועי כניסה לארצות הברית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום