דוברת משרד החוץ הרוסי תקפה את ההחלטה הישראלית

לאחר שראש הוועדה לאנרגיה אטומית בישראל הכריז על סיוע לאוקראינה, דוברת משרד החוץ הרוסי תקפה את ההחלטה הישראלית ולא שכחה להזכיר את השואה. "ספונסרים של משטר המהלל את הרוצחים שלהם"

ישראל לפקוביץ | מדיני 28.9.2023 | 08:18

מלחמת אוקראינה רוסיה | צילום: צבא אוקראינה

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכארובה, תקפה בחריפות את מדינת ישראל, בעקבות ההודעה כי ישראל תרמה לאוקראינה ציוד המסייע במקרה של תאונות גרעיניות, כפי שנאמר בנאומו של משה אדרי, ראש הוועדה לאנרגיה אטומית. על כך, כתבה זכארובה, כי "אילו האבות של האליטה הישראלית הנוכחית היו יודעים שהצאצאים הישירים שלהם הם ספונסרים של משטר המהלל את הרוצחים שלהם ואת האידיאולוגים של השואה".

זוהי אינה הפעם הראשונה בה זכארובה, דמות רשמית בכירה בממשל הרוסי, תקפה את ישראל ואת יחסיה עם אוקראינה, תוך אזכור השואה. מרבית ההתבטאויות של זכארובה, ובכירים רוסים נוספים בהם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עצמו. סביב הנושא היהודי נשארו ללא תגובה של משרד החוץ.

קודם לכן, אדרי, נאם בוועידה הכללית השנתית של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. שם הוא ציין, כי "השנה תרמה ישראל ציוד לאוקראינה כחלק מהמחויבות של ישראל לאמנת הסיוע במקרה של תאונה גרעינית". עוד הוא הוסיף, כי "המלחמה באוקראינה מדגישה את הצורך בדיון עולמי על בטיחות וביטחון גרעינים יותר מאי פעם, מכיוון שכפי שכולנו יודעים, לסיכונים הקשורים לבטיחות וביטחון גרעיניים אין גבולות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום