שגריר ארה"ב לשעבר: "כבוד לי להיות חלק מזה"

"היחסים תמיד היו חזקים. גם כשאנחנו לא מסכימים, זה כמו משפחה – תמיד אוהבים ותמיד מתווכחים". כך אומר היום תומאס ניידס, שגריר ארה"ב לשעבר שפעל לקדם את הפטור מויזה לישראלים

קובי עוזיאלי | מדיני 27.9.2023 | 20:21

בנימין נתניהו ותום ניידס | צילום: מתוך הפייסבוק שלו

שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר תומאס ניידס, שהיה מאדריכלי הפטור מוויזה לישראלים הגיב היום (רביעי) להחלטה בריאיון למהדורת חמש ב'כאן 11'. הוא סיפר כי "זה היה מאמץ של כולם שארך שנתיים. כבוד לי להיות חלק מזה. זה חשוב לישראלים שרוצים לבקר בארצות הברית ופלסטינים אמריקנים שרוצים לבקר בישראל".

הוא הוסיף בנוגע ליחסים בין המדינות כי "היחסים תמיד היו חזקים. גם כשאנחנו לא מסכימים, זה כמו משפחה – תמיד אוהבים ותמד מתווכחים. ישראלים רוצים לבקר בארצות הברית ואמריקנים רוצים לבקר בישראל, אז זה טוב. המסר שלנו היה שאם את רוצים לעשות את זה, זה צריך להיות דו סיטרי ולאפשר גם לפלסטינים להיכנס לישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההחלטה ואמר כי "אנחנו מציינים היום רגע חשוב ומשמח עבור כל אזרחי ישראל. ישראל התקבלה לתוכנית הפטור מוויזה לארה״ב, סוף סוף אחרי הרבה שנים. זה יחסוך לכם אזרחי ישראל הרבה זמן, הרבה טרחה והרבה כסף. ההחלטה הזאת היא עדות נוספת לקשרים החזקים בין ישראל לארצות הברית".

ארצות הברית החליטה מוקדם יותר היום לצרף את ישראל לתוכנית הפטור מוויזה, כך הודיע היום המשרד לביטחון המולדת, לאחר קבלת המלצה חיובית ממשרד החוץ האמריקני. לפי התוכנית, אזרחים ישראלים יוכלו להיכנס לארצות הברית למטרות תיירות או עסקים ללא צורך באשרת כניסה. ישראלים יצטרכו להירשם במערכת ESTA עד 72 שעות לפני צאתם לארצות הברית. גורמים בממשל האמריקני אמרו כי התוכנית תיכנס לתוקף ב-30 בנובמבר - עד אז ישראלים ייאלצו לעשות שימוש בוויזה רגילה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום