מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אחרי ביקור נתניהו בארה"ב ומפגן השנאה ביום הכיפורים • סקרים חדשים

אחרי ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בניו יורק וברקע הזעזוע ממפגן השנאה ביום הקדוש, שלושה סקרי מנדטים שפורסמו הערב מציגים רוב בכנסת לאופוזיציה לו הבחירות היו נערכות היום. עם זאת באחד הסקרים הליכוד חוזרת להוביל כמפלגה הגדולה בפוליטיקה | כל המספרים 

אחרי ביקור נתניהו בארה"ב ומפגן השנאה ביום הכיפורים • סקרים חדשים
נתניהו נואם בעצרת הכללית של האו"ם צילום: אבי אוחיון /לע"מ

אחרי ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בארצות הברית וברקע הזעזוע ממפגן השנאה בליל יום הכיפורים בתל אביב, סקר מנדטים חדש של 'ערוץ 12' ומכון 'מדגם' מציג מהפך בצמרת. הליכוד חוזר להוביל כמפלגה הגדולה בכנסת, אולם עדיין לאופוזיציה ישנו רוב בכנסת.

לפי הסקר לו הבחירות היו נערכות היום, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה מסיימת עם 28 מנדטים, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עם 27 מנדטים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד נחלש מ-24 כיום ל-18 מנדטים, גם ש"ס בראשות אריה דרעי יורדת ל-10 מנדטים.

רשימה מאוחדת של 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בראשות סמוטריץ' ובן גביר נחלשת מ-14 ל-9 מנדטים, 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, וכך גם 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן עם 6 מנדטים.

רע"ם בראשות מנסור עבאס שומרת גם היא על כוחה עם 5 מנדטים וכך גם חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי - 5 מנדטים. לפי סקר 'חדשות 12', מפלגת 'מרצ' חוזרת לכנסת עם 5 מנדטים כאשר 'העבודה' ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.

לפי הסקר גוש הקואליציה הנוכחית יורד מ-64 מנדטים ל-54 ומאבד את הרוב בכנסת למפלגות האופוזיציה שמשיגות 66 מנדטים עם חד"ש-תע"ל ו-61 ללא המפלגה הערבית הקיצונית.

סקר 'ערוץ 13': בל"ד עוברת לראשונה את אחוז החסימה

לפי הסקר שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'ערוץ 13', לו הבחירות היו נערכות היום, 'המחנה הממלכתי' היתה מסיימת עם 27 מנדטים, 'הליכוד' - המפלגה השניה בגודלה עם 26 מנדטים, 'יש עתיד' מאבדת 8 מנדטים ויורדת ל-16. 'ש"ס' - 10 מנדטים, 'יהדות התורה' - 7 מנדטים.

'הציונות הדתית' עם 6 מנדטים וכך גם 'ישראל ביתנו' - 6 מנדטים, 'חד"ש-תע"ל' ורע"ם שומרות על כוחן עם 5 מנדטים כל אחת. 'עוצמה יהודית' בריצה נפרדת נמצאת על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים, כמו 'מרצ' וגם 'בל"ד' שמפתיעה ומקבלת 4 מנדטים לראשונה מאז לא עברה בבחירות האחרונות.

מתחת לאחוז החסימה נמצאת מפלגת 'העבודה' שהקימה את המדינה.

גוש הקואליציה לפי הסקר נחלש ב-11 מנדטים ויורד ל-53 מנדטים, כאשר לאופוזיציה ישנם 63 מנדטים יחד עם חד"ש תע"ל ללא בל"ד שמקבלת 4 מנדטים.

סקר 'כאן 11': 30 מנדטים לבני גנץ

לפי סקר מנדטים חדש של 'כאן 11' ומכון קנטאר של דודי חסיד, לו הבחירות לכנסת ה-26 היו היום, 'המחנה הממלכתי' היתה משיגה 30 מנדטים, 'הליכוד' - 27 מנדטים, יש עתיד - 18 מנדטים, ש"ס - 10 מנדטים, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' - 9 מנדטים.

'יהדות התורה' - 7 מנדטים, 'ישראל ביתנו' - 5 מנדטים, 'רע"ם' - 5 מנדטים, 'חד"ש-תע"ל' - 5 מנדטים, מרצ - 4 מנדטים.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות 'העבודה' ובל"ד.

גוש הקואליציה עומד לפי הסקר על 53 מנדטים ואילו  גוש האופוזיציה על 67 מנדטים, ללא חד"ש תע"ל - 62.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום