מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סקר חדש חושף: אלו סדרי העדיפויות של העם הסעודי בדרך להסכם

סקר חדש חשף כי לרוב הסעודים עומדת בראש סדר העדיפויות בדרך להסכם עם ישראל "הבטחת הזכויות של מוסלמים במסגד אל-אקצא", זאת כאשר רק אחר כך זכויות והטבות כלכליות לפלסטינים

סקר חדש חושף: אלו סדרי העדיפויות של העם הסעודי בדרך להסכם
ישראל סעודיה - מכה הקדושה לאיסלם צילום: Pixabay

סקר חדש של Fikra Forum אשר פורסם ב'ישראל היום' הראה נתונים מעניינים מאוד באשר לסדר העדיפויות של העם הסעודי ביחס להסכם נורמליזציה עם ישראל.

לפי הסקר שפורסם במכון משגב, לכ-46% מהמשיבים חשוב ביותר "הבטחת הזכויות של מוסלמים במסגד אל-אקצא" במסגרת ההסכם - זאת לעומת 36% שהציבו במקום הראשון בסדר העדיפויות שלהם את השמירה על "זכויות פוליטיות וכלכליות לפלשתינים".

עוד לפי הסקר, רק 18% רואים כדבר הכי חשוב קבלת נשקים אמריקאיים וערבויות אמריקאיות. עוד עולה כי שיתוף הפעולה עם ארה"ב להקמת תחנות כוח סעודיות – זוכה רק ל-16% תמיכה.

החוקר הבכיר במכון משגב אשר פדרמן אמר כי "מבחינת הציבור הסעודי דווקא הנושאים הדתיים הם החשובים יותר ובמיוחד במה שנתפס היום כמו פגיעה ישראלית במקומות הקדושים לאסלאם". עוד הוסיף: "הממצאים האלה חושפים הזדמנות להבטיח ולקיים במסגרת ההסכם לסעודים משהו שכבר קיים – ההקפדה על זכות הפולחן בהר למוסלמים דווקא ולאו דווקא צעדים חדשים לקראת הפלשתינים שזכו לתמיכה נמוכה יותר".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום