נתניהו באו"ם: "עומדים בפני פריצת דרך היסטורית לשלום עם סעודיה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל לנאום בשעה 16:15 שעון ישראל בעצרת הכללית של האו"ם. נאומו יהיה נקודת השיא של נתניהו בביקורו המוצלח בארה"ב במסגרתו נפגש עם נשיא ארה"ב ביידן וכן נפגש לראשונה עם נשיא טורקיה ארדואן

אברהם פריינד | מדיני 22.9.2023 | 15:30

נתניהו בנאום באו"ם | צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בשעה זו (שישי) בעצרת הכללית של האו"ם לאחר שבוע מדיני אינטנסיבי בניו-יורק במסגרתו נועד עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ודן עמו בהרחבה על המגעים המתקדמים לנורמליזציה עם סעודיה; וכן פגישה ראשונה עם נשיא טורקיה ארדואן.

ראש הממשלה אמר בנאומו: "אנחנו ניצבים בנקודת בחירה בין ברכות השלום או כאב וסבל המלחמה. לפני 5 שנים אזהרתי פה מאיראן, אבל גם אמרתי שיש הזדמנויות".

נתניהו הוסיף והעביר מסר בעניין הפלסטיני ואמר: "אסור לתת לפלסטינים ווטו על הסכמי שלום עם מדינות ערב". לדבריו, "אנחנו בפתחה של פריצת דרך - הסכם שלום בין ישראל לסעודיה".

ראש הממשלה שלף מפה של המזרח התיכון ושירטט את החיבור העתידי הצפוי לאחר ההסכם עם סעודיה. נתניהו הוסיף ותקף את יו"ר הרשות הפלסטיני אבו מאזן: "עבאס מוכרח להפסיק להפיץ קנוניות אנטישמיות נגד ישראל. הוא אמר לאחרונה שהיטלר לא היה אנטישמי, אי אפשר להמציא את זה. והוא אמר גם אמר את זה. הרשות צריכה להפסיק לשלם לטרוריסטים על רצח יהודים. זה מזעזע. זה חייב להיפסק כדי ששלום יכונן".

הערכות מוקדמות דיברו כי ראש הממשלה נתניהו יעסוק בנאומו בהסכם המתגבש עם סעודיה ופחות על סוגיית הגרעין האיראני. ראש הממשלה כמובן לא יוותר על העלאת הסוגייה האיראנית אך כאמור ימעט בזה בניגוד לפעמים קודמות.

בסביבת ראש הממשלה התייחסו לנאום באו"ם ברצינות רבה, גם במישור הבין-לאומי וגם במישור הפנימי. בשנים הקודמות נתניהו היה נוהג להעביר מסרים בשני הערוצים האלה - גם לקהילה בעולם וגם לארץ.

נתניהו הוא הנואם השני באו"ם וגורמים בסביבתו אומרים כי עד הרגע האחרון נערכות ההכנות לנאום והמשמעות היא שהעבודה על הדברים שנתניהו יגיד בנאומו נמשכת עד הרגע האחרון. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום