מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אלו פעילי חמאס שעומדים מאחורי הברחת האמל"ח החריגה

שב"כ חשף כי הברחת אמצעי הלחימה בכרם שלום בוצעה בהכוונת חמאס מרצועת עזה. גורם ביטחוני: "הניצול הציני של גורמי חמאס בציר העברת הסחורות מרצועת עזה, פוגעת באופן ישיר במרקם החיים הסדיר של תושבי הרצועה"

אלו פעילי חמאס שעומדים מאחורי הברחת האמל"ח החריגה
מעבר כרם שלום צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

חקירת השב"כ העלתה כי הברחת אמצעי הלחימה בכרם שלום בוצעה בהכוונת חמאס מרצועת עזה. ההברחה התגלתה במהלך בידוק סחורות במעבר, ב-4 ספטמבר 2023, אז איתרו הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במשרד הביטחון, כי בתוך משטח של ביגוד הוטמן חומר נפץ תיקני מסוג C4, וכן 10 נפצים.

בעקבות איתור חומר הנפץ במעבר כרם שלום, בוצע תחקור מעמיק של שב״כ בשיתוף כוחות ביטחון נוספים אודות הגורמים המעורבים במשלוח. במסגרת תחקור האירוע עלה כי המשטח נשלח ע"י חברת שינוע מרצועת עזה בשם "אלקדסיה" אשר מעבירה בשגרה סחורה מרצועת עזה עד למעבר כרם שלום.

כמו כן, זוהתה מעורבותה של תושבת רצועת עזה בשם מי מנצור אשר הייתה קשורה לשילוח הסחורה למעבר. עוד זוהה כי בהברחת חומרי הנפץ היו מעורבים ערפאת נתשה, שמוצאו מחברון, ומחמד אבו עווד, שמוצאו משכם אשר גורשו לרצועת עזה במסגרת עסקת שחרור האסירים.

במערכת הביטחון מעריכים כי קשרים אלה מצביעים כי השניים (ערפאת נתשה ומחמד אבו עווד) מעורבים בשילוח המטען החריג, ויש בכך להצביע על 'טביעת האצבע' של המגורשים ו'מטה הגדה' של חמאס. יצויין מדובר בחומר נפץ תקני שהגעתו עלולה לאפשר לגורמים שיחזיקו בו לממש פיגועי תופת.

גורם ביטחוני אמר: "הניצול הציני של גורמי חמאס בציר העברת הסחורות מרצועת עזה, פוגעת באופן ישיר במרקם החיים הסדיר של תושבי רצועת עזה ואיו״ש. אותם אזרחים הם אלה אשר משלמים את המחיר הכבד והמיידי של סגירת המעבר, הפגיעה הכלכלית הכרוכה בכך והחמרת מתן האישורים לסחורות עתידיות".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום