בשולי עצרת האו"ם בניו יורק: נתניהו נועד עם קנצלר גרמניה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד בשולי עצרת האו"ם בניו יורק עם קנצלר גרמניה. בפגישה השתתף ראש המוסד דדי ברנע שלא היה על מטוסו של ראש הממשלה נתניהו

אברהם פריינד | מדיני 19.9.2023 | 20:23

נתניהו ושולץ | צילום: אבי אוחיון / לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שלישי) עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, בשולי עצרת האו״ם בניו יורק. בפגישה השתתף ראש המוסד דדי ברנע שלא היה על מטוסו של ראש הממשלה נתניהו.

בפגישה הודה ראש הממשלה נתניהו לקנצלר שולץ על מחויבותו לישראל ועל מחויבותה של גרמניה לביטחון המדינה ולשימור היחסים המיוחדים.

מלשכת נתניהו נמסר נמסר כי "שני המנהגים דנו בפעולותיה המתריסות של איראן בהפצת טרור עולמי ולחתירה לנשק גרעיני. רה"מ נתניהו הדגיש כי אין להשלים עם הודעתה של איראן בדבר סילוק חלק מן הפקחים של סבא"א ממתקני הגרעין של איראן.

כמו כן, דנו השניים בהידוק השת"פ הביטחוני בין המדינות, ובראשו ההסכם לאספקת מערכת ההגנה האווירית חץ 3 שסוכמה לאחרונה. זאת בהמשך לדיאלוג האסטרטגי בין ישראל לגרמניה, שהתקיים לאחרונה בהובלת היועצים לביטחון לאומי של שתי המדינות".

נתניהו צפוי להיפגש הערב גם עם נשיא טורקיה ארדואן ועם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. ראש המוסד צפוי להשתתף גם בפגישות אלו. בפגישה עם שולץ ראש המוסד ברנע פרס את מפת האיומים של איראן על האזור וגם על אירופה ואת דרכי ההתמודדות מולם.

מלשכת ראה"מ נמסר: "ראש המוסד דדי ברנע הצטרף הבוקר לביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בארה"ב ויתלווה אליו בפגישותיו היום ומחר, סביב הסוגיות המשמעותיות האסטרטגיות אשר נוגעות לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, ובראשן המאבק בחתירת איראן לפתח נשק גרעיני, הרחבת ניסיונותיה להפיץ טרור בעולם, וכן המשא ומתן להסכם עם סעודיה".

מוקדם יותר נחתו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו בניו יורק. את פניהם קיבלו שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן.

מחר צפוי ראש הממשלה לפגוש את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. הפגישה לא תתקיים בבית הלבן כפי שראש הממשלה היה מעדיף, אלא בשולי עצרת האומות המאוחדות בניו יורק. 

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, התייחס אמש לשאלת מיקום הפגישה בין שני המנהיגים ואמר: "שניהם מגיעים אל העצרת הכללית, כך שהיה הגיוני ששני האישים ינצלו את הזמן להיפגש ולנהל שיחה נוספת. נשאיר את זה כך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום