אברהם פריינד: הוריו של אלי פלדשטיין שוחחו עימו הערב פעם נוספת. אלי אמר להוריו: "כואב לי על הצער שלכם. אני לא צריך להיות פה, לא עשיתי כלום!". השיחה נמשכה 4 דקות בלבד!.
עושים לכם סדר: רשימת הערים בהן כלולה תוכנית המטרו
פרויקט המטרו הינו הפרויקט התשתיתי הגדול ביותר שבוצע בישראל מאז הקמתה. המיזם כולל רשת של שלושה קווי מטרו, באורך כולל של 150 קילומטרים של מסילות תת קרקעיות, 109 תחנות ב-24 רשויות מקומיות ברחבי גוש דן
ממשיכים לחבר את ישראל: ועדת הות"ל אישרה היום (שני) את תכנית המטרו בכל המקטע של קו M2 שיהווה בסיס וקישור עם קווי המטרו הנוספים.
אורך המקטע שאושר היום הוא כ-26 ק"מ וצפוי לשרת מרכזי תעסוקה, מרכזי חינוך ותרבות. הקו יעבור ב-22 תחנות במרכזי הערים גבעתיים, בני ברק, פתח תקווה, רמת גן, חולון ובת ים וישמש כ- 540 אלף נוסעים ביום.
קו המטרו M2 עובר בציר מזרח-מערב ומחבר את ערי הטבעת התיכונה והפנימית למרכז המטרופולין. אורכו של הקו 26 ק"מ והוא צפוי לשרת 9 רשויות מקומיות ולכלול 22 תחנות לאורכו.
פרויקט המטרו הינו הפרויקט התשתיתי הגדול ביותר שבוצע בישראל מאז הקמתה. המיזם כולל רשת של שלושה קווי מטרו, באורך כולל של 150 קילומטרים של מסילות תת קרקעיות, 109 תחנות ב-24 רשויות מקומיות ברחבי גוש דן. קווים אלה צפויים לשרת כ-2 מיליון נוסעים ביום.
על פי התכנית, קו המטרו הראשון (M1) שיהיה באורך של כ-85 קילומטרים ינוע בציר צפון - דרום, וישרת את הערים רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם תע"ש השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין.
קו המטרו השני (M2) שאושר היום בות"ל יהיה באורך 25 קילומטרים וינוע בציר מזרח-מערב. הקו ישרת את הערים פתח תקוה, רמת גן, בני ברק, גבעתיים ותל אביב, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם אזור סירקין.
קו המטרו השלישי (3M) שיהיה באורך 32 קילומטרים, יהוה קו חצי טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את הערים בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, גבעת שמואל, קרית אונו, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם גליל ים ומערב רמת השרון, תל השומר ואור יהודה.
מנכ"ל נת"ע חיים גליק אמר: "אישור התכנית לקו המטרו 2M היא בשורה אדירה ושלב דרמטי בהתקדמות הפרויקט. מדובר בקו חשוב במערכת קווי המטרו, שיחד עם רשת קווי הרק"ל האדום סגול וירוק, אמורים להביא את המהפכה התחבורתית והעתיד למטרופולין גוש דן. נת"ע השלימה את היערכותה לפרויקט האדיר בשורה של מכרזים בהם נבחרו החברות שיובילו את הפרויקט תחת ראש מנהלת המטרו אינג' נועה אורן שנבחרה לאחרונה לתפקיד. אני סמוך ובטוח שהניסיון הרב והמקצועיות הבלעדית בתחום שמביאה עימה נת"ע, יסייעו בהובלת הפרויקט הזה באופן מוצלח לרווחת כלל הנוסעים בישראל".