חופשת הקיץ בארץ: זו רמת הניקיון בחופים הפתוחים של ישראל

 

קובי ברקת | חדשות בארץ 14.9.2023 | 21:18

חוף מלוכלך | צילום: טל מימלן

לפי נתוני מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה, רק 71.2% מהחופים הפתוחים בישראל דורגו נקיים מאוד או נקיים במחצית השנייה של אוגוסט 2023 – ירידה לעומת כ-90% מהחופים נקיים בתחילת אוגוסט ובשנה הקודמת. ניקיון החופים הוא באחריות הרשויות החופיות. הרשות החופית הנקייה ביותר בעלת ממוצע ציון נקי מאוד היא בת ים.

החל מ-1 ביולי 2023 המשרד להגנת הסביבה מסייע לרשויות החופיות ברחבי הארץ בתגבור פעולות האכיפה לשמירה על ניקיון החופים במסגרת תוכנית חוף נקי של המשרד. הסיוע ניתן באמצעות תגבור כוח הפיקוח על ידי שוטרי משטרת ישראל המלווים את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות פיקוח ואכיפה. המטרה ליצור הרתעה מול משליכי פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית. במסגרת פעילות האכיפה, המלכלכים בחוף עלולים להיקנס בסכום של עד 750 ₪ על השלכת פסולת בשל הרגישות הגבוהה של החופים.

שש-עשרה הרשויות החופיות המשתתפות בפעילות השנה הן: נתניה, הרצלייה, מועצה אזורית חוף הכרמל, מועצה אזורית עמק חפר, אשקלון, מועצה אזורית מטה אשר, איגוד ערים כינרת, אשדוד, עיריית נהרייה, טירת כרמל, עיריית עכו, עיריית חיפה, תל-אביב יפו, מועצה אזורית חוף השרון, אילת וחוף אשקלון.

עד כה, במסגרת תגבור אכיפת ניקיון בחופים של תוכנית חוף נקי, דווחו 305 פעולות אכיפה עם 594 שוטרים, חולקו 3,103 קנסות – מתוכם 954 קנסות בתחום הניקיון.

שנת 2023 היא השנה ה-18 של תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. מטרתה למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים על פי מחויבות בין-לאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום