מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שתי ישראליות הותקפו בבודפשט: "סימנו אף ארוך"

שתי נשים ישראליות מירושלים הותקפו על ידי פקחים בבירת הונגריה בודפשט. הבת סיפרה: "סירבנו לשלם קנס, הם התנפלו עלינו ואחד מהם ביצע תנועה אנטישמית"

שתי ישראליות הותקפו בבודפשט: "סימנו אף ארוך"
בעיטה. אילוסטרציה צילום: unsplash

בשבוע שעבר הותקפו תמר הירדני, מורת דרך ישראלית ואמה בבודפשט, כך פירסם איתמר אייכנר ב"ויינט". השתיים הותקפו על ידי פקחים אשר היכו אותן.

השתיים נעצרו בתחנת רכבת בבודפשט על ידי שני אנשים שהציגו עצמם כפקחים, וביקשו לראות כרטיסים. אחרי שהראו, אמרו הפקחים כי הכרטיסים אינם תקפים. הבת סיפרה: "אמי מכירה היטב את בודפשט והתפתח ויכוח כשהיא אומרת להם שזה לא נכון. מהר מאוד הבנו שהם ניסו לעקוץ אותנו. הם לקחו את הדרכונים כדי לתת קנס. הם עצרו עוד תיירים שירדו מהרכבת וטענו את אותה טענה נגד כולם. אנחנו לא הסכמנו לשלם".

עוד הוסיפה לספר: "הם דרשו שנשלם 250 שקל קנס ואפילו הציעו שאם נשלם במזומן יעשו לנו הנחה, חצי מחיר. זה היה נורא מפחיד. החלטנו להתקשר למשטרה ואמרנו לפקחים שהמשטרה בדרך. בינתיים הם המשיכו לעקוץ עוד תיירים. בשלב הזה התחלנו לצלם, אבל אז הפקחים התנפלו עלינו. אחד מהם דחף אותי על הרצפה וניסה לגנוב את המצלמה. השני נתן אגרוף לאמא שלי שצילמה, אישה בת 65 עם תעודת נכה".

בהמשך התפתח העימות והאנטישמיות החלה. "בשלב הזה החלטתי שאני לא מתכוונת לוותר, ואז האירוע שהתחיל כעוקץ הפך לאנטישמי", סיפרה תמר הירדני.

"הם כמובן ידעו שאנחנו ישראליות בגלל הדרכונים. אחד הפקחים אמר לנו: אתם יהודים, לכו לישראל, ועשה תנועה של אף ארוך, תנועה אנטישמית מגונה. אנשים שעמדו שם היו מבוהלים. שתי תיירות אמריקניות שראו את זה ביקשו לשלם ורק לברוח", הוסיפה.

השתיים הזמינו משטרה אף בתחנת המשטרה המחדל רק נמשך: "שתי נשים שהותקפו פיזית ואנטישמית מושבות ליד התוקפים בלי אזיקים ללא השגחה. היינו בהלם. ואז התחילו לייבש אותנו. היה ברור שהם רוצים שנבטל את התביעה. הם משכו זמן. זה לקח נצח. הם למעשה כלאו אותנו בתחנה ואמרו שאנו לא יכולות לצאת כי יש נוהל שהמתלונן חייב להישאר בתחנה כל עוד חוקרים את החשודים".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום