מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 31°c
אשדוד 23°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 31°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כוחות ההצלה נאבקים להגיע לכפרים הרריים נידחים

מאמצי מתנדבים וכוחות חילוץ להגיע לכפרים מרוחקים במרוקו. מספר ההרוגים קרוב ל-3,000. כוחות ההצלה נאבקים להגיע לכפרים הרריים נידחים שנפגעו קשות ברעידת האדמה, ומנסים למצוא ניצולים מתחת להריסות

כוחות ההצלה נאבקים להגיע לכפרים הרריים נידחים
צוותי חילוץ ישראלים במרוקו צילום: רשת העיתונאים הנקודה

ניצולים רבים מרעידת האדמה החזקה ביותר שפקדה את מרוקו זה יותר ממאה שנה מתמודדים עם תנאים קשים במקלטים הזמניים שבהם הם מחסה לאחר שבילו לילה חמישי בחוץ. אבל הייאוש אחז באנשים באזורים מרוחקים מבודדים בגין מפולות שנגרמו ברעידת האדמה. מאמצי הסיוע התגברו על ידי הקמת מחנות מחסה וחלוקת מזון ומים.

הטלוויזיה הממלכתית מסרה כי רעידת האדמה, שהגיעה לעוצמה של כמעט 7 בסולם ריכטר ופגעה בהרי האטלס הגבוהים עם שחר ביום שבת האחרון, גבתה את חייהם של לפחות 2,901 בני אדם ופצעה 5,530. רעידת האדמה הזו היא הקטלנית ביותר מבחינת מניין ההרוגים במדינה בצפון אפריקה מאז 1960 והחזקה ביותר מזה יותר ממאה שנה.

צוותי חילוץ מספרד, בריטניה וקטאר הצטרפו למאמצי החיפוש המרוקאים אחר ניצולים, ואיטליה, בלגיה, צרפת וגרמניה מסרו כי מרוקו טרם הסכימה להצעותיהם לספק סיוע.

כוחות ההצלה עדיין נאבקים להגיע לכפרים ההרריים הנידחים שנפגעו קשות ברעידת האדמה בניסיון למצוא אנשים שחיים מתחת להריסות, בעוד הפדרציה הבינלאומית של אגודות הצלב האדום והסהר האדום פתחה בפנייה דחופה לגייס מאה מיליון פרנק שוויצרי, שווה ערך לכ-112 מיליון דולר. כדי לענות על הצרכים של קורבנות רעידת האדמה שפקדה את מרוקו.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום