בשורה לנוסעים: בוטלה השביתה בתחבורה הציבורית שתוכננה למחר

בוטלה שביתת האוטובוסים בבנימין ובגוש עציון שתוכננה למחר | בתום מו"מ אינטנסיבי חזרה בה הנהלת החברה מן הפגיעות הבולטות בסידורי הנהגים. הוקפאה מכירת סידורי הנהגים לחברות קבלן בחודשיים הקרובים

קובי ברקת | רכב ותחבורה 12.9.2023 | 12:17

תחנת אוטובוס | צילום: Sraya Diamant/Flash90

איגוד התחבורה בכוח לעובדים הודיע על ביטול השביתה שיועדה למחר (יום ד- 12.9.23 , כ"ז באלול) בין השעות 5:00-8:00 בבוקר בחברת "אלקטרה אפיקים תחבורה 21", זאת בעקבות מו"מ אינטנסיבי אמש, שבו נסוגה ההנהלה משורת הפגיעות הצפויות לנהגים בתקופה הקרובה.

כזכור, הודיע העובדים על השביתה בגין כוונת הנהלת החברה להעביר סידורי נהגים לחברות קבלן למשך 5 שנים ובכך הפרה את ההסכם הקיבוצי בחברה. 

שביתת הענק כללה את היישובים הבאים: אלון שבות, אלעזר, בת עין, גבעות, הר גילה, כפר עציון,כרמי צור, מגדל עוז,מעלה עמוס, מיצד נווה דניאל,נוקדים,ראש צורים, תקוע, אשכולות,נגוהות, כרמל, בית יתיר, עתניאל, מעלה חבר קרית ארבע.

בין ההבנות שהושגו:

 עד ל- 15/11/23 (בחודשיים הקרובים) לא תהיה כלל מכירת סידורי עבודה לקבלנים - בכל סניפי החברה.

כל נהג שסידורו נלקח לטובת עבודת הקבלנים יקבל תשלום זהה על כמות השעות שהייתה בסידור (כולל כל תנאי העסקה) שהיה אמור לקבל גם אם קיבל פחות שעות ובנוסף ייעשה כל מאמץ למצוא לו סידור בהיקף שעות זהה. 

לנהגים שנלקח מהם סידורים תהיה קדימות בבחירת סידורים שמתפנים או סידורים חדשים.

ראיד משעל יו"ר וועד העובדים אמר: "עמדנו על כך שבעיה זמנית- מחסור בנהגים בחגים- לא תהפוך למהלך קבוע, שיפגע בפרנסתם של רבים. חבל שנאלצנו לאיים בשביתה בכדי להגיע לרגע הזה וליצור לחץ מיותר בקרב הנוסעים, אך השורה התחתונה היא החשובה. אנו תקווה כי תכלה שנה ועימה מהלכים חד צדדיים מצד ההנהלה, לטובת עבודה משותפת לתיקון הליקויים לרווחת הנהגים והנוסעים״.

תמר אוחנה ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים אמרה: "הנהגים אמרו את דבריהם. לא לתכתיבים מלמעלה אלא לשינוי אמיתי מלמטה. בלמנו את מגמת הפגיעה בעובדים ובשבועות הקרובות נמשיך בפגישות אינטנסיביות להסדרה כוללת של סוגיית הסידורים״.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום