הפיץ שאימו של בנט לא יהודייה וישלם עשרות אלפי שקלים

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט תבע רב שטען כי אימו של בנט איננה יהודיה. בכתב ההגנה נטען שמדובר בתביעת סרק טורדנית וקנטרנית שנעשתה לצורך הפחדה והשתקה. אימו של בנט אמרה בדיון: "האיש הזה עמד והראה תעודת לידה שלא קיימת"

ישראל לפקוביץ | חדשות בארץ 11.9.2023 | 12:11

מלכה בבית המשפט | צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

בבית משפט השלום בתל אביב, התקיימו היון דיוני קדם משפט בשתי תביעות לשון הרע, אותן הגיש ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. האחת נגד הפעיל הימני יגאל מלכה והשנייה נגד הרב יוסף מזרחי תביעה אשר הוגשה יחד עם אימו.

בתביעה נגד הרב מזרחי, שאמר כי אימו של בנט אינה יהודייה, ציין השופט כי מדובר באמירות קשות, עורך דינו של הרב מזרחי ביקש את מסמכי היהדות של האם. בקשה שהוציאה את בנט משלוותו שהתפרץ: "בושה וחרפה, זו לא התנצלות, הם ממשיכים, בושה וחרפה", כך דווח ב'ישראל היום'.

אימו של בנט אמרה בדיון: "אני יהודייה גאה ומישהו לקח את השם שלי ושם של אמא שלי ופרסם שקר". בנט הוסיף "הם אמרו שקר מוחלט - כל משפחתה הושמדה בשואה".

הרב מזרחי פנה לבנט ואמר לו: "אני בוש ונכלם ממה שגרמתי לך, לא ישנתי לילות, ומר בנט אני מתנצל בפניך. רק תדע שנפגענו ממך בתור אנשי ימין". הרב הסכים להתנצלות על פי הנוסח של בנט.

עורכי דינו של בנט דורשים בין 80 ל-120 אלף שקלים ואילו עורכי דינו של הרב מבקשים סכום של 18 אלף שקלים מקסימום. השופט יקבע את הסכום הסופי שינוע בין 40 ל-80 אלף שקלים.

דיון נוסף התקיים נגד הפעיל יגאל מלכה, לאחר שפרסם כי בנט לקח 50 מיליון שקלים מכספי הציבור לצורך השבחת ביתו כראש הממשלה. עוד נטען בבית המשפט כי יגאל מלכה פרסם כי בנט מרגל כמו אלי כהן בסוריה, רק הפוך ולמעשה הציג את בנט כמי שפועל עבור ממשלות זרות לפגוע בישראל. עוד צוין בתביעה כי מלכה רמז שבנט אדם אלים.

עו"ד איתמר ברקאי, המייצג את יגאל מלכה, השיב כי מדובר ב"תביעת השתקה נעדרת כל בסיס ויסוד, אשר הוגשה בחוסר תום לב ומשיקולים זרים ופסולים תוך ניצול לרעה של הליכי משפט, העומדת כולה בניגוד מוחלט לחוק ולפסיקה, מטרת התביעה היא מסע יח"צ וקמפיין גוועלד מטעם מי שהשקר הוא עבורו כאוויר לנשימה, תובע שתפס בדרכי הונאה של בוחריו את כס השלטון וזאת אך לשם מימוש גחמותיו ותאוות השררה האישית שלו. זהו התובע, אשר בעזות מצח מלין על ביקורת לגיטימית שהופנתה כלפיו כראש ממשלה".

הדיון בעניינו של יגאל מלכה נמשך.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום