עמיחי שטיין: הצהרת דובר המשרד לענייני אירופה והחוץ הצרפתי על האג צרפת מקבלת את ההחלטה. נאמנה למחויבותה רבת השנים למשפט הבינלאומי, צרפת שבה ומביעה את תמיכתה בפעילותו העצמאית של בית הדין, בהתאם לאמנת רומא.
לא מה שחשבתם: מחקר חדש חושף את הרגלי הקניות של הישראלים
ערב ראש השנה, מחקר חדש חושף את הרגלי הקניות של הישראלים, אשר מסתבר שמנהלים ברובם את ענייניהם הפיננסיים דרך המובייל | תוצאות המחקר בכתבה
לקראת ראש השנה נערכו שני מחקרים צרכניים מקיפים (באמצעות גיאוקרטוגרפיה ו- SAPIO) ע"י חברת Visa, העוקבים אחרי הרגלי השימוש באמצעי תשלום דיגיטליים ובכרטיסי אשראי של הישראליים.
להלן תוצאות המחקר
• כמעט מחצית מהמשתתפים הצהירו שהם משתמשים בטלפון שלהם כדי לבצע את רוב התשלומים או את כולם. 71% משתמשים בבנקאות סלולרית על בסיס קבוע, 45% מעבירים כסף בין חברים, 44% משלמים בטלפון הנייד עבור חניה ו-41% משתמשים בו לתשלום עבור שירותים ומוצרים. לבסוף, 17% קונים באמצעות רכישה מתוך האפליקציה וכ-12% משתמשים במכשיר הנייד שלהם כדי לשלם עבור המונית שלהם.
• 56% מהנשאלים ממירים נקודות כדי שישמשו להטבות כמו רכישת מוצרים, שוברי מתנה וכרטיסי בידור.
• 69% מהמשתתפים ציינו שישתמשו יותר באמצעי תשלום דיגיטליים בקניות, אם יציעו להם הנחות או החזר כספי (67%) או אם יקבלו הטבות ופרסים (59%).
• 55% מהמשיבים בסקר אמרו כי הסיבה העיקרית לבחירה בתשלומים דיגיטליים היא קלות המעקב אחר ההוצאות. 40% אמרו כי תשלומים דיגיטליים מונעים את הסיכון לאובדן מזומנים, ו-38% אמרו כי בחירה בתשלומים דיגיטליים מבטיחה פיצוי במקרה של הונאה.
• כיום 90% ציינו כי הם בודקים את דוח פירוט ההוצאה החודשי שלהם בכרטיס האשראי, כלומר רק 10% מהישראלים לא בודקים את הפירוט החודשי שמגיע אליהם בדואר או באינטרנט.
• כמעט מחצית (46%) מהמשתתפים הצהירו שהם מעוניינים בבנקאות פתוחה, כלומר שירותים פיננסיים, שיאגדו את כל המידע הפיננסי שלהם בפלטפורמה אחת לניהול ובקרה יעילים יותר של הנכסים הפיננסים שלהם.
• ל-75% מהישראלים יש לפחות שני כרטיסי אשראי בארנק. כ-80% מבעלי כרטיסי האשראי מדווחים שיש להם כרטיס בנקאי, וכ-60% מדווחים שיש להם כרטיס חוץ בנקאי המציע יותר אשראי פיננסי (כ-42% יש את שניהם). בממוצע, לישראלים יש כ-2.5 כרטיסים בארנק.
• ישנם שלושה קריטריונים עיקריים לפיהם הישראלים בוחרים את כרטיסי האשראי שלהם. כ-45% אמרו כי 'זהו הכרטיס הראשי המוצע ומונפק על ידי הבנק שלהם', בעוד 44% ציינו כי מדובר בסך הכל בתגמולים והטבות אטרקטיביות, ועוד 43% ציינו כי מדובר במועדון חדש.
העדפות שונות של שימוש בחנות, באינטרנט ובחו"ל
• עבור כ-40% מהנשאלים מה שחשוב בעיקר בבחירת כרטיס האשראי בו ישתמשו בקניות פיזיות הוא ההטבות האטרקטיביות, בעוד ש-60% אמרו שמדובר בהחזר כספי והצעת ערך המאפשרת צבירת נקודות במעמד הרכישה בחנות.
• בהשוואה לקנייה בחנות הפיזית, המניעים לרכישה מקוונת בכרטיס אשראי שונים: כ-40% מהנשאלים עושים זאת על סמך נוחות והרגל וכשליש מונעים מההטבות (הכוללות גם קאש-בק). שליש נוסף קבע שהמניע העיקרי לביצוע קניות באינטרנט עם כרטיס הוא ההגנה מפני הונאה.
• כ-30% מהמשתתפים דיווחו כי הם בוחרים להשתמש בכרטיס ספציפי לתשלום בחו"ל על סמך פרמטרים פיננסיים- בעיקר עמלת המרה נמוכה, ועוד כשליש דיווחו כי בחירתם מבוססת על 'נוחות והרגל'.