קריאה לדווח על תפילה בהפרדה בעיצומו של יום כיפור

מסורת רבת שנים של תפילה ברחובה של העיר תל אביב ביום הכיפורים בסכנת ביטול, בשל הוראת העירייה שלא להציב מחיצות הפרדה בין גברים לנשים | בקבוצה מקומית התבקשו השכנים לדווח למוקד העירוני אם יוצבו מחיצות ואם התפילה תחרוג מהשעה וחצי שהוקצב לה

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 9.9.2023 | 20:21

תקיעת שופר בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מזה כמה שנים מתקיימת תפילת יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף בתל אביב, אליה נוהרים המונים בעיקר לתפילת נעילה ותקיעת השופר בצאת הצום ובעיקר כאלה שלא פוקדים את בתי הכנסת במהלך השנה, אולם עיריית תל אביב הורתה השנה שלא לקיים את התפילה עם מחיצת הפרדה בין גברים לנשים וגם הקציבה לתפילה שעה וחצי בלבד. 

בארגון 'ראש יהודי' שעומד מאחורי המיזם לקירוב והפצת יהדות בעיר, אומרים: "אם עיריית תל אביב תתעקש על האיסור המקומם להעמיד מחיצות בתפילה, אנחנו נאלץ לבטל את התפילה המסורתית ביום הכיפורים בכיכר דיזנגוף. ראש יהודי מקיים תפילות בהתאם למסורת ההלכה זה אלפי שנים, עם מחיצה בין גברים לנשים ולא נשנה מנהג זה".

עוד הוסיפו: "אנחנו זוכים במשך מספר שנים לקיים תפילה סוחפת, מרגשת ועוצמתית ביום הכיפורים, בכיכר דיזנגוף. אל התפילה בכיכר מתקבלים כולם באהבה ובהכלה. רוב המתפללים והמתפללות הם תושבי תל אביב, שביום יום לא חובשים כיפה לראשם, לא פוקדים את בית הכנסת וביום הכיפורים בוחרים להגיע להתפלל ולחוש את הקדושה והאחדות בכיכר. בחרנו לצאת מבית הכנסת הממוזג לחום התל אביבי, כדי להתחבר יחד עם האלפים בכיכר לרגעים קדושים".

"המלחמה בתפילה המחברת בכיכר דיזנגוף, מלמדת אותנו שיעור לחיים. אפשר להתפלל עם מחיצות, באהבה ובלי להפלות אף אחד, ואפשר להפלות, להדיר ולהלחם מלחמות מיותרות, גם בלי מחיצות. תבחרו באיזה צד אתם", אומרים ב'ראש יהודי'.

‏בקבוצת פייסבוק בשם 'השכנים של בוגרשוב' נכתב: "שכנים יקרים, בימים האחרונים יצרנו קשר עם עיריית תל אביב ולשכת ראש ‏העיר בנוגע לקיום אירועים ותפילות במרחבים הציבוריים ‏בשכונה (כיכר דיזינגוף והבימה) בחגים. היום קיבלנו מענה ‏ונמסר לנו כי סרבו לאשר לראש יהודי לקיים אירועים בכיכרות ‏במהלך ראש השנה. ביום כיפור אושרה תפילה, למשך שעה ‏וחצי, בערב החג ובמוצאי החג, עם איסור על הפרדה מגדרית ‏במהלך התפילה".

‏בקבוצה הוסיפו ועודדו את הציבור לדווח רחמנא לצלן בעיצומה של היום הקדוש אם ההוראה תופר: "במידה ויש חריגה מהשעות/הפרדה/או תפילה בראש השנה יש להתקשר למוקד העירוני 106, שתודרך בנושא".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום