עמיחי שטיין: ג'ראד קושנר צפוי למלא תפקיד מרכזי בממשל טראמפ בכל הקשור למזרח התיכון - אבל לא צפוי להתמנות לתפקיד רשמי.
עליות המחירים גרמו לצמצם את היקף רכישת מזון
ממדד המחירים של חברת סטורנקסט עולה כי היתה עלייה של 6.5% במדד, זאת במקביל לעלייה של 6.6% במכירות שהסתכמו | ומה עשה ביטול מס החד"פ על המכירות?
עליות המחירים התכופות שנרשמו מתחילת השנה אילצו את הצרכנים לצמצם את היקף הקניות, כך מפרסם 'כלכליסט'.
מנתוני חברת איסוף המידע סטורנקסט עולה כי בשמונת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית נרשם קיפאון במכירות המזון. הקיפאון נרשם בין היתר בקטגוריית מוצרי הטיפוח האישי, הסיבה היא בעקבות עליית מדד המחירים ב-5.2%, במקביל לעלייה של 5.4% במכירות. בנוסף, לאחר העלאות מחירים של ספקי המזון והטואלטיקה במהלך המחצית הראשונה של השנה, נרשם קיפאון במכירות גם בתחום הזה.
מבחינת מוצרי מזון והצריכה נרשמה עלייה ריאלית נמוכה של 0.8% בלבד, בהמשך לעליות המחירים שנרשמו מתחילת השנה, ואשר הובילו לעלייה של 4.8% במדד המחירים. ביטול מס החד פעמי מיתן את עליית המחירים בשוק של המוצרים לבית . מכירות הענף עלו בתקופה ב-2% ל-2.9 מיליארד שקל ושיקפו עלייה ריאלית של 1.7% בלבד.