אברהם פריינד: הוריו של אלי פלדשטיין שוחחו עימו הערב פעם נוספת. אלי אמר להוריו: "כואב לי על הצער שלכם. אני לא צריך להיות פה, לא עשיתי כלום!". השיחה נמשכה 4 דקות בלבד!.
באיזו עיר הכי הרבה מכוניות חשמליות?
בשנה שעברה היו רשומות בישראל 30,710 מכוניות חשמליות מתוך סך של 2,839,838 מכוניות שהיו רשומות בישראל בסך הכול. נכון לסוף השנה שעברה העיר בה ניתן היה למצוא הכי הרבה מכוניות חשמליות היא תל אביב
כמה רכבים חשמליים רשומים בערי ישראל השונות? לקראת החגים, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת ניתוח מיוחד של מספר המכוניות החשמליות אשר רשומות בערי ישראל וזו הזדמנות מצוינת לבדוק כמה העיר שלכם נמצאת בדרך להיות עיר פחות מזוהמת. הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתייחסים לשנת 2022, כך שהם לא הכי מעודכנים בהתחשב בעובדה שבשנת 2023 המכוניות החשמליות הפכו עוד יותר נפוצות בישראל, אבל עדיין מדובר בנתונים מעניינים שגם מראים כמה האוכלוסיה פתוחה לשינוי וגם להוטה לחסוך כסף על דלק.
מהנתונים עולה שבשנה שעברה היו רשומות בישראל 30,710 מכוניות חשמליות מתוך סך של 2,839,838 מכוניות שהיו רשומות בישראל בסך הכול. חלק מהישובים הפתיעו אותנו בכמות המכוניות החשמליות שנרשמו בהם וחלק פחות. לדוגמה: נכון לסוף השנה שעברה העיר בה ניתן היה למצוא הכי הרבה מכוניות חשמליות היא תל אביב, עם 4,619 מכוניות חשמליות.
באופן מפתיע ומעניין, במקום השני נמצאת ראשון לציון עם 2,108 מכוניות חשמליות. ובמקום השלישי ירושלים עם 1,539 מכוניות חשמליות שרשומות על תושביה. במקום הרביעי עוד הפתעה: פתח תקוה עם 1,377 מכוניות חשמליות ובמקום החמישי חיפה עם 1,356 מכוניות חשמליות. לצד הערים הגדולות הרשימה מפרטת עוד עשרות ישובים שונים. לדוגמה: בבני ברק נרשמו בסוף השנה שעברה 254 מכוניות חשמליות. בבית שמש נרשמו 366 חשמליות. באשדוד מדובר על 833 מכוניות חשמליות ואילו בטייבה היו 42 מכוניות חשמליות בסוף השנה שעברה.
עוד נתון חשוב שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מנתח את מספר העברות הבעלות שבוצעו לרכבים בשנה שעברה. מספר העברות הבעלות הוא נתון חשוב בגלל שהוא מאפשר לנו לדעת כמה השוק חזק ובאילו שנים הוא הכי חזק. לפי הנתונים של הלמ"ס בשנה שעברה בוצעו 522,138 העברות בעלות לרכבים פרטיים ו–22,075 מהן היו למכוניות מודל 2022, כלומר אנשים שהפרוטה כנראה לחצה על כיסם והם היו צריכים למכור מכונית ממש כמעט חדשה.
דווקא מכוניות מודל 2021 לא החליפו בשנה שעברה הרבה ידיים, כלומר לא כולם רצו לקנות אוטו בן שנה: רק 16,207 העברות בעלות בוצעו אשתקד למכוניות מודל 2021. כשאנו עוסקים במכוניות בנות שנתיים המספר מעט עולה: בשנה שעברה בוצעו 17,533 העברות בעלות למכוניות מודל 2020. אבל מנקודה זו המצב משתנה: למכוניות שגילן הוא מעל שלוש שנים כבר יש ביקוש יפה: בשנה שעברה בוצעו 54,381 העברות בעלות למכוניות מודל 2019, כלומר כשהאוטו בן שלוש אז המחיר שלו יותר סביר וגם בחברות הליסינג נהוג למכור את המכוניות אחרי שלוש שנים, מה שמייצר מצב של שיא של העברות בעלות לרכבים בני שלוש.
ואכן כשגיל הרכב ממשיך לעלות אז מספר העברות הבעלות מתחיל לרדת, כשבשנה שעברה למשל נרשם שלמכוניות בנות ארבע (כלומר מודל 2018) בוצעו 45,952 העברות בעלות. כשהגיל עולה לחמש שנים יש עוד ירידה: למכוניות בנות חמש בוצעו בשנה שעברה 40,005 העברות בעלות.