מימשו את האיום: ההאקרים שפרצו למעייני הישועה פרסמו את המידע שגנבו

להאקרים שפרצו לפני כחודש לשרתי בית החולים מעייני הישועה בבני ברק נמאס להמתין לדמי הכופר ובשעות האחרונות הם הודיעו כי פרסמו ברשת 402 ג'יגה בייט של מידע רפואי על המטופלים לאורך השנים בבית החולים אשר בבני ברק | הם מאיימים לפרסם חלק נוסף בימים הקרובים

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 7.9.2023 | 08:01

בית החולים מעייני הישועה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

קבוצת האקרים שפרצה לפני כחודש לשרתי המידע של בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, הכריזו בשעות האחרונות כי פרסמו חלק מהמידע שנגנב.

קבוצת Ragnar Locker טענה בקבוצת הטלגרם שלה כי היא שחררה חלק מראשון מהמידע שגנבה משרתי בית החולים בבני ברק, בנפח 402 ג'יגה בייט, וזאת לאחר שבית החולים סירב לשלם את דמי הכופר שדרשה הקבוצה כדי למנוע את ההדלפה.

הקבוצה מאיימת לפרסם את שאר המידע שבידיה במהלך הימים הקרובים, אם לא ישולמו דמי הכופר שדרשו. כך דווח ב'ישראל היום'.

מבית החולים 'מעייני הישועה' נמסר בתגובה: "בית החולים בשיתוף משרד הבריאות, מערך הסייבר הלאומי וגורמי האכיפה, ממשיכים בחקירת התקיפה. בית החולים שב לעבודה מלאה תוך הקשחת מערכות המחשוב. לאור צו איסור הפרסום הגורף לא ניתן להתייחס בשלב זה לפרטי החקירה או לנושא פרסום המידע. אנו סומכים על הרשויות וגורמי האכיפה הרלוונטיים שיעשו עבודתם נאמנה. בהתאם להתפתחויות החקירה ובכפוף להוראות צו בית המשפט, בית החולים יפעיל מוקד טלפוני ייעודי לטובת המטופלים".

הכניסה לבית החולים. צילום: חיים גולדברג, פלאש 90.

קבוצת ההאקרים העומדת מאחורי התקיפה על בית החולים מעייני הישועה, איימה בכ"ט אב כי היא מתכננת לעלות לרשת מידע אישי וחומרים רפואיים על מטופלי בית החולים שנמצא בידיה, לרבות ראש הממשלה, חברי כנסת, אדמו"רים, גדולי תורה ודמויות מוכרות בציבור החרדי – במידה ולא תקבל את התשלום אותו היא דורשת, העומד לפי מקורות על עשרות מיליוני שקלים. 

הקבוצה מחזיקה לטענתה במידע הכולל מאות אלפי מסמכים עם חומרים רפואיים, בהם ממצאים פסיכיאטריים ובדיקות בריאותיות בעלות אופי רגיש ביותר על מנהיגים בחברה החרדית. החשש במגזר הוא מפני "ויקיליקס רפואי" שצפוי לזעזע את העולם החרדי ולהביא לפגיעה חמורה גם במשפחות מן השורה.

יתרה מכך, אחת הדאגות המרכזיות שעלו מהמתקפה על מעייני הישועה היא דליפת המידע הרפואי והאישי של נתניהו, לאחר שעבר טיפול הקשור לבלוטת הערמונית בבית החולים בשנת 2015. כזכור, לאחרונה כבר עלו חששות לגבי מצבו הבריאותי, כך שיש לצפות שבמשרד ראש הממשלה יעשו מאמצים כבירים על מנת למנוע את דליפת המידע הנוכחית.

שר הבריאות והפנים ח"כ משה ארבל מסר אז בתגובה כי "לא נכנענו בעבר למתקפות הכופר שהתגלו בתורים לדרכונים ולא ניכנע למתקפות במערכת הבריאות. לצד הנחייתי לתקצב בתכנית רב שנתית בעשרות מיליוני שקלים את ההיערכות לסייבר במערכת הבריאות אני מוצא לנכון אף לפרסם לציבור הרחב מיוזמתי את תוצאות בדיקת ה-CT שביצעתי בבית החולים מעייני הישועה לאחר כריתה חלקית של כלייתי הימנית בעקבות גידול סרטני שנמצא תוך כדי בדיקות לטובת תרומת הכליה".

לדברי ארבל, "אין מקום לכניעה לסחיטה ולאיומים של תוקפי סייבר עלינו לעמוד כחומה בצורה על הזכות להגנה על הפרטיות של כל מטופל במערכת הבריאות הישראלית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום