כך הסתיימה התביעה של רביב דרוקר נגד ינון מגל

העיתונאי רביב דרוקר הגיש תביעת לשון הרע נגד שני מגיש 'ערוץ 14' בסך של מעל מיליון שקלים, אך לא יקבל אפילו שקל. כך לפי הכרעת השופט רז נבון שדן בתיק שקבע כי לנתבעים עומדת טענת "אמת בפרסום" וגם הגנת "הבעת דעה"

קובי עוזיאלי | תקשורת 7.9.2023 | 07:59

רביב דרוקר/ינון מגל | צילום: יונתן זינדל/חיים גולדברג, פלאש 90

תביעת לשון הרע שהגיש מגיש ופרשן 'חדשות 13', רביב דרוקר נגד אנשי התקשורת ינון מגל ושמעון ריקלין מ'ערוץ 14' הסתיימה בלא כלום. מי שדיווח על כך הוא כתב המשפט של 'כאן 11', אבישי גרינצייג. התביעה עוסקת בפרסום של דרוקר בתוכניתו 'המקור' על פרשה שנסובה סביב ראש המוסד לשעבר יוסי כהן.

השופט רז נבון שדן בתביעת לשון הרע קבע ש"דין התביעה להתקבל בחלקה הזניח בלבד, ובמילים אחרות - דין חלקה הארי של התביעה להידחות, שלא יהיה בו כדי להקנות פיצוי כלשהו לתובע".

ריקלין ומגל טענו שמדובר בסיפור צהוב ורכילותי שהוצע לכלי תקשורת אחרים וסורב. ריקלין טען עוד כי מדובר בחיסול חשבונות פוליטי של דרוקר נגד אנשי ימין.

שמעון ריקלין. (צילום מסך ערוץ 14)

השופט נבון ציין: "עברנו לשלב ההגנות והתחוור, כי לנתבעים עומדת טענת "אמת בפרסום" בנוגע לסירוב חדשות 12 לפרסם את הסיפור בשל הטעמים שנטענו על ידי הנתבעים. כמו כן, למר ריקלין עומדת הגנת "הבעת דעה" ביחס להטייה הפוליטית שהוא מייחס לסיקור העיתונאי של מר דרוקר".

עוד הוסיף השופט: "נותרנו למעשה עם לשון הרע מצומצם ביותר ובגדרו לא הצליחו הנתבעים להראות, כי הסיפור שפורסם על ראש המוסד לשעבר, סורב גם על ידי גופי תקשורת נוספים".

עם זאת כותב השופט נבון כי מדובר בלשון הרע ברף נמוך ביותר ולכן "אני מעמיד את הפיצוי לו זכאי התובע על 5,000 שקל. אולם לנוכח העובדה כי מדובר בתביעה שהוגשה בסכום חסר הלימה לסכום לו זכאי התובע וכי חלק מטענות התובע התחוורו להיות מוקשות ולא התקבלו, כמו גם שהנתבעים הפריכו חלק מטענות התובע ועומדות להם ההגנות שבדין, אני מחייב את התובע בתשלום הוצאות הנתבעים בסך של 5,000 שקל", משמע שהצדדים מתקזזים ואף צד לא ישלם מאומה.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום