מח"ש מערערת על זיכויה של אוריאן בן כליפא

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה ערעור על הכרעת הדין בעניינה של שוטרת מג"ב אוריאן בן כליפא

צביקה סגל | חדשות בארץ 6.9.2023 | 11:50

ארכיון | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום לביהמ"ש המחוזי בירושלים ערעור על הכרעת דינו של בית משפט השלום בעיר, שזיכה את שוטרת מג"ב אוריאן בן כליפא מעבירת שיבוש הליכי משפט, בצד הרשעתה בעבירה של תקיפת צעירה בעיר העתיקה לפני כשנתיים.

כזכור, בן כליפא הורשעה בתקיפת הצעירה שביקשה לעבור במחסום, ובשלב מאוחר יותר גם בנקודת המשטרה, אליה הובאה ע"י השוטרת.

בן כליפא הואשמה גם בשיבוש הליכי משפט, לאחר שבדו"ח הפעולה שכתבה על האירוע ובהודעה שמסרה במשטרה, תיארה בן כליפא בכזב כי המתלוננת היא זו שתקפה אותה, ולא ציינה את העובדה שנהגה באלימות כלפי המתלוננת. על בסיס דיווחים כוזבים אלו נעצרה המתלוננת למשך לילה ונחקרה באזהרה.

בית המשפט קבע בהכרעת הדין, כי בן כליפא אכן השמיטה מדו"ח הפעולה את העובדה שנהגה באלימות כלפי המתלוננת בתוך נקודת המשטרה, ובכך בעצם קבע שמבחינה עובדתית נעברה עבירת שיבוש מהלכי משפט. עם זאת, הוא החליט לזכותה מעבירה זו מטעמים של הגנה מן הצדק.

בערעור שהגישה כעת מח"ש נטען, כי בית המשפט שגה בהחלטתו זו, ולא נתן משקל הולם לכך שמדובר בעבירת שיבוש מהלכי משפט המבוצעת ע"י שוטרת, שכתבה דו"ח כוזב שהוביל למעצר של אזרחית.

"מקום בו אנשי רשויות האכיפה חוטאים לתפקידם, בעיקר בעבירה של שיבוש מהלכי חקירה שעלולה להוביל לתוצאות שמידת הפגיעה שלהן בערכי יסוד היא רבה הרבה יותר, קיימת חשיבות רבה בקיומו של הליך שיבטא את שאט הנפש ממעשים כאלו, ויחזק את אמון הציבור ברשויות האכיפה ובמנגנוני הריסון העצמיים שלהן", נאמר בערעור.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום